BANJALUKA – Vozači u Banjaluci definitivno će od iduće sedmice parkiranje plaćati duplo skuplje nego sada.
To potvrđuje Pravilnik o uslovima, načinu korišćenja, organizaciji, načinu naplate i kontrole parkiranja na javnim parkiralištima na kojima je uvedena naplata parkiranja na području grada Banjaluke koji je objavljen krajem prošle sedmice u Službenom glasniku RS.
Ovo je drugi akt koji gradska vlast, zbog blokade Službenog glasnika Banjaluka, objavljuje u Službenom glasniku RS i plaća za to.
Novi pravilnik se u određenoj mjeri razlikuje od prvobitnog koji je najavila Gradska uprava početkom avgusta, ali je, ipak, na većini stavki došlo do korekcija cijena na više.
Poskupljenje čekalo objavu u Službenom glasniku RS
Iz dokumenta je vidljivo da je poslat na objavu 8. septembra, nekoliko dana nakon što je iz Gradske uprave objavljeno da će u Banjaluci početi naplata parkiranja i to po starom cjenovniku.
Objava u Službenom glasniku RS pokazuje da je vraćanje starog cjenovnika bilo samo privremeno dok novi Pravilnik ne prođe proceduru objave u Službenom glasniku RS, čime novi cjenovnik može da stupi na snagu.
U pravilniku je navedeno da će cijena parkiranja na parkiralištima u nultoj i prvoj tarifnoj zoni iznositi dvije marke za sat parkiranja. Trenutno sat parkiranja u ovim zonama košta jednu KM. Cjelodnevna karta za parkiranje iznosiće sedam KM umjesto dosadašnjih pet KM. Prema prvobitnim planovima sat parkiranja u nultoj zoni je treabao iznositi te tri KM, ali izgleda da se od te namjere odustalo.
Cijena parkiranja u drugoj tarifnoj zoni iznosiće jednu KM za svaki započeti čas parkiranja, umjesto dosadašnjih 0,50 KM, a cjelodnevna karta za parkiranje iznosiće pet KM, umjesto dosadašnje tri KM.
Cijena mjesečne parking karte, koja se može koristiti na svim parkiralištima, osim u nultoj tarifnoj zoni i javnoj garaži u ulici Aleja Svetog Save blok „D“, iznosiće 100 KM, a godišnje 1.000 KM. Taj iznos se neće mijenjati u odnosu na trenutnu situaciju, ali ima korekcija u drugoj zoni.
Cijena mjesečne parking karte koja se može koristiti samo na parkiralištima u drugoj tarifnoj zoni iznosiće 60 KM, u odnosu na sadašnjih 40 KM, a godišnja će iznositi 600 KM, što je za 200 KM u odnosu na sadašnjih 400 KM.
Stanari zgrada trenutno plaćaju povlaštene karte u jedinstvenom iznosu, 10 KM mjesečno ili 50 KM godišnje i taj iznos se neće u budućnosti mijenjati. I tu je vidljivo da je došlo do promnjene u odnosu na prvobitni plan Gradske uprave, koji je predviđao da stanari plaćaju različite iznose u odnosu na zonu u kojoj se nalazi parking ispred njihovih zgrada.
Novi cjenovnik važi od iduće sedmice
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osam dana od dana objavljivanja. S obzirom na to da je objavljen u Službenom glasniku RS 22. septembra i pošto taj rok “pada” predstojećeg vikenda novi cjenovnik će vjerovatno početi sa primjenom početkom iduće sedmice.
Planovi gradske administracije da korgiju cijene parkiranja su napravili haos u Banjaluci o čemu je CAPITAL u brojnim tekstovima.
Naime, plan gradonačelnika Draška Stanivukovića je prvobitno predviđao da se podignu cijene parkiranja do 200 odsto, ali je usljed velikog negodovanja javnosti od toga odustao. Na parkiralištima su vraćene table sa starim cijenama stvarajući svojevrsnu zbrku i zabunu kod vozača.
Uz sve to su došle i političke prozivke iz skupštinske većine u kojoj su tvrdili da je „gradonačelnik nezakonito promijenio cijene parkiranja u Banjaluci“, nakon čega je Stanivuković odlučio da se potpuno ukine naplata parkiranja u Banjaluci određeno vrijeme uz poruke da „gradu nije potreban prihod od parkiranja“.
Ta situacija u kojoj su se vozači svakodnevno pitali da li se naplaćuje parking i po kojoj cijeni je trajala nekoliko sedmica i okončana je 5. septembra.
CAPITAL: V. P.
17 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
I mi koji smo ti dali glas smo se predomislili. Samo da bude neka normalna osoba na za izabrati sljedeće godine…
Nismo svi. Ovo je trebalo odavno napraviti, grad je zakrčen automobilima, infrastruktura za pješake i bicikliste je veoma loša i od nečega se mora krenuti, a najbolje od džepa. Ako su vozači i vlasnici automobila socijalni slučajevi, šta je onda sa onima koji se muče da kupe i kartu za gradski prevoz, valjda su oni prioritet …
Po logici ovog “Komentatora”, trebalo je cijenu parkinga podići pet puta, pa bi situacija u gradu bila pet puta bolja. A to što je urbanizam davno izumro iz BL i što Draškić i investitori udaraju posljednji blok betona gdje ga još nema, to ne predstavlja problem ovima koji nikada nisu vidjeli pravi urbani grad.
Neka krene od toga da i sam gradonačelnik počne koristiti gradski prevoz, a ne samo za postizborno fotografisanje! Teško će parking karte riješiti problem manjka u gradskoj kasi, nastao nakon što je gore pomenuti počeo nabacivati milionske poslove svojim simbioza-partnerima?!
Ta analogija (5x) nema veze, ali ‘ajde. Inače, onaj dan kada je bilo objavljeno da je parking poskupio, u centru je bilo podosta praznih parking mjesta. Sa druge strane, kada je narednih par dana parkiranje bilo besplatno, sve je bilo pretrpano (što očito pokazuje da ima mnogo nepotrebnog “vozikanja”, naročito od kafića do kafića). Ne branim Draškića nikako (mislim da je mnogo velikih grešaka napravio, naročito kod formiranja tima u kome niko nema ni znanja, ni iskustva, ni škole …), ali nije on upropastio banjalučki urbanizam, dugo se i “predano” radilo na tome, nekih 25 godina već …
Nije objavljen u Sluzbenom glasniku RS.
Оваква одлука је треба бити донијета много раније, и сасвим је оправдана уколико јој је циљ смањивање броја аутомобила у закрченом центру града и уколико ће вишак пара бити преусмјерен за субвенционисање јавног превоза, вртића и слично. Људи, гориво је 3 МАРКЕ!!! Леђа и ноге закржљале, плућа на пола капацитета, трошна срчка трокира – да се није овај врли народ мало размазио? Такође, стиче се утисак тенденциозности аутора кроз наслов. Истражити “за” и “против”, па донијети некакав логичан закључак.
Zapravo, jeste objavljen, ali u oglasnom dijelu sluzbenog glasnika.
OK, ali to su dvije odvojene teme. Ako “nabacuje poslove svojim simbioza-partnerima” to je kriminal i neka za to odgovara, ali to nema veze sa cijenama i organizacijom parkinga u gradu. Što se tiče njegovog korišćenja gradskog prevoza, pa to bi tek bio populizam, pokraj onakvog voznog parka njegove porodice …
Ako se podize cijena parkinga onda bi trebalo da se popravi nepostojeci javni prevoz ili da se napravi infrastruktura za alternativne oblike prevoza
Dobro bi bilo da se razmislja i u drugom pravcu. izgradnja planskog parkinga bi isto smanjila guzvu na parkinzima. U poslednjih par meseci su ukinuta tri parkinga u centru grada, dok su postojeci parkinzi puni rupa i neuslovni.
Grade se objekti bez dovoljnog broja parking mesta uz namenu objekta
Obavezno osporiti zakonitost takve odluke.
Slažem se da nije Draškić sam upropastio grad, ali je jedini obećavao ispravljanje krive Drine. A nastavio je gdje su prethodnici stali.
Pa gradski prevoz druze je preskup. Poskupljenje ne znaci da ce se ova oblast urediti. Karta za bus u jednom smjeru 2,30 KM a to ti ne garantuje da ces stici od tacke A do tacke B, plus autobusi stari preko 25 godina a grad nije uvezan linijama uopste…Kako bi ovi “strucnjaci” dogovorili gradski prevoz u milionskom gradu kad su i za jednu Banjaluku duduci?
Vrlo si naivan ako mislis da se ovim rjesava ista drugo osim punjenja gradske budzetske kase? Da li se ista uradilo da bi opravdalo poskupljenje? Jesu li obojili linije izmedju mjesta? Ima li novih parking povrsina? Ima li ijedan javni parking cuvara ili video nadzor? Nema druze.
Skuplje se naplaćuje parking…za koji divlji parking se misli?! U gradu nema poštenog parkinga, a da…možda će pare biti preusmjerene za gradnju nekog etažnog parkinga da, da…
Nisam fan ni jedne politike, a ponajmanje trenutno vladajuceg i njegovi apeiron, coledz, mega, master, obelisk studenata…. Malo je to povecanje cijene parkinga za centar grada… Trebalo bi staviti 7 KM sat, a 20KM dan… U buducnosti uvesti takse za centar. Ujutru kad pogledate sa svi gradski brda i ravnica, rijeke automobila sa 1 vozacem idu ka centru. Uz to da dodam, gorivo uopste nije ni skupo…