NJUJORK – Netfliksova tržišna vrijednost skočila za 85 milijardi dolara za godinu dana, a prihod porastao za 23 odsto usred pandemije.
Netfliks je u posljednjih godinu dana dostigao rast svojih prihoda i broja pretplatnika, jer su zaključavanja ostavila milione građana u kućama, a kojima je bila potrebna svakodnevna zabava.
Nakon što je zarada kompanije Q4 2020 otkrila da je striming gigant prvi put pogodio preko 200 miliona pretplatnika, akcije Netfliksa su takođe skočile, što je dovelo do impresivnog rasta tržišnih vrijednosti.
Prema podacima koje je predstavio TradingPlatforms.com, Netfliksova tržišna vrijednost skočila je za 85 mijardi dolara u odnosu na prošlu godinu, dostigavši 225 milijardi dolara prošle nedjelje.
Prihod skočio za 4,8 milijarde dolara usred zaključavanja COVID-19
Netfliks je imao koristi usljed onih koji su ostajali kod kuće, što je poguralo rast njegove korisničke baze, prihoda i cijene akcija.
U januaru 2020. godine kombinovana vrijednost akcija Netfliksa iznosila je 148,6 milijardi dolara, otkrili su podaci YChartsa. Nakon što je u februaru skočila na 170,1 milijardu dolara, tržišna vrijednost kompanije pala je u martu na 140,3 milijarde dolara.
Međutim, statistika pokazuje da su se akcije Netfliksa brzo odbile sa vrijednošću na tržištu koja je u junu dostigla 191,8 milijardi dolara, što je skoro povećanje od 40 odsto za tri meseca. Trend rasta se nastavio i do kraja godine, a kombinovana vrijednost akcija Netfliksa skočila je na skoro 230 milijardi dolara u decembru, što je povećanje od 81 milijardu od početka godine.
Međutim, u januaru su akcije Netfliksa dostigle visinu svih vremena. Nakon što je kompanija u svom izvještaju o zaradi Q4 2020 objelodanila da razmatra otkup akcija i da je prvi put premašila 200 miliona pretplatnika, njene akcije su skočile skoro 20 odsto u jednom danu, što je najveći skok od 2016. godine, pri tome što je tržišna vrijednost skočila na skoro 260 milijardi dolara.
Iako su februar i mart bili svedoci blagog pada sa padom tržišne vrijednosti na 225 milijardi dolara prošle nedjelje, to i dalje predstavlja povećanje od 60 odsto u odnosu na prošlu godinu.
Netfliks je u 2020. godini prijavio prihod od skoro 25 milijardi dolara, u odnosu na 20,1 milijardu u 2019. godini, nastavljajući impresivan rast na godišnjem nivou koji je kompanija uživala u posljednjoj deceniji. Sjevernoamerički korisnici su generisali više od 45 odsto te vrijednosti, odnosno 11,5 milijardi dolara, u odnosu na 10 milijardi dolara u prethodnoj godini.
Prihodi ostvareni u Sjedinjenim Državama i Kanadi bili su 50 odsto veći od sume donijete iz Evrope i više nego trostruko veći od prihoda ostvarenih u Latinskoj Americi. Međutim, kompanija je takođe bila svjedok impresivnog rasta prihoda od Azijsko-pacifičkog regiona, premašivši po prvi put 2 milijarde dolara.
Izvještaj o zaradi kompanije za 2020. godinu takođe je otkrio da je gigant video striminga imao ukupan neto prihod od 2,76 milijardi dolara u 2020. ili 48 odsto više nego 2019. godine.
Skoro 37 miliona novih pretplatnika u 2020.
Netfliks je 2020. dodao 36,6 miliona pretplatnika jer su zaključavanja primorala ljude da ostanu kod kuće, što je najveće povećanje u posljednjih godinu dana.
U četvrtom kvartalu 2019. godine platforma za video striming imala je 167 miliona pretplatnika širom svijeta. U narednih šest meseci ova cifra je skočila na 193 miliona i nastavila da raste. Do kraja decembra prošle godine broj pretplatnika Netfliksa skočio je za još 10 miliona, dostigavši 203 miliona na globalnom nivou.
Većina pretplatnika ili skoro 74 miliona bili su iz Sjedinjenih Država i Kanade. Evropa, Bliski istok i Afrika rangirane su kao drugo po veličini tržište Netfliksa sa 66,7 miliona pretplatnika.
Slijede Latinska Amerika i Azija Pacifik sa 37,6 miliona odnosno 25,5 miliona pretplatnika Netfliksa.
CAPITAL