PEKING, Prodaja američkog lanca brze hrane KFC u Kini pala je prošlog mjeseca za oko 36 odsto, navodi matična kompanija Jam! brends, budući da kupci izbjegavaju piletinu zbog epidemije virusa ptičjeg gripa H7N9.
Prihodi Jama!, koji je vlasnik još nekoliko lanaca restorana, kao što je Pica Hat, u Kini su smanjeni za 29 odsto u aprilu, prenosi agencija Frans pres.
Ptičji grip tipa H7N9, prvi put otkriven među ljudima, odnio je 35 života u Kini otkako je tamošnja vlada počela da objavljuje podatke krajem marta, navodi Nacionalna komisija za zdravlje i planiranje porodice. Ministarstvo zdravlja u Pekingu navodi da su prošle nedjelje evidentirana još četiri smrtna slučaja.
Kao reakcija na epidemiju, kineski gradovi zatvorili su pijace na kojima se prodaje živina.
“U prvoj nedjelji aprila, publicitet oko ptičjeg gripa u Kini veoma je negativno uticao na prodaju KFC”, navodi Jam!, kom je Kina ključno tržište, budući da u toj zemlji postoji preko 4.200 restorana lanca KFC.
“I ranije je sličan publicitet dramatično uticao na prodaju KFC, ali je to relativno kratko trajalo. Kao i prije, podsjećamo potrošače da je ispravno skuvana piletina savršeno zdrava za jelo”, navodi kompanija. Tanjug