VAŠINGTON, Američki “Ford” objavio je da je njegov udio prodaje na 19 glavnih evropskih tržišta u junu smanjen 1,2 odsto, na 7,8 procenata, dok su mnoge konkurentske kompanije isporučivale vozila po nižim cijenama i nudile druge mogućnosti povoljnije nabavke.
Prodaja automobila u Evropi pada već tri uzastopna mjeseca, zbog ukidanja ili prestanka važenja vladinih programa podsticanja tražnje u mnogim članicama Evropske unije, prenijele su agencije.
Mnogi proizvođači su, zbog toga, preduzeli vlastite mjere kojima se povećava prodaja, naveo je “Ford”, koji tvrdi da je ostao vjeran tradiciji, nudeći umjerene popuste kako prodaja ne bi donosila gubitak.
U junu je “Ford” prodao 118.000 automobila i kamiona, 17 odsto manje nego u istom mjesecu 2009, ali je uspio da isporuči 33.300 modela “fijeste”, u očekivanju da će taj automobil izbiti na drugo mjesto najprodavanjeg vozila u Evropi u junu i u prvoj polovini ove godine. Tanjug