STOKHOLM, Švedski proizvođač automobila Volvo radi na razvoju sistema koji će omogućiti isporuku paketa naručenih preko interneta direktno u automobil kupca, umjesto na kućnu adresu.
Kompanija navodi da je kreirala jednokratni digitalni ključ koji poštanske ili kurirske službe mogu da koriste za lociranje i otvaranje vozila, prenosi agencija Frans pres.
“Sistem će omogućiti kupcima da im ono što su kupili bude isporučeno direktno u automobil, bez obzira na to gdje su. Pomoću pametnog telefona ili tablet uređaja, vlasnik automobila će biti obavješten kada poštanska služba namjerava da nešto ostavi u vozilo ili pokupi iz vozila. Vlasnik automobila potom prihvata isporuku i može da prati kada se vozilo otvara”, navodi Volvo.
Tehnologija bi obezbijedila rješenje za ljude koji su stalno u pokretu i žele da prime isporuke i kada su daleko od kuće ili kancelarije. Kompanija dodaje da neuspješne isporuke koštaju kurirske kompanije oko milijardu evra godišnje, na ime naknadnih isporuka.
“Budući automobili će biti mnogo više od samo prevoznog sredstva”, navodi Volvo, koji će novu tehnologiju predstaviti na Kongresu mobilnog svijeta u Barseloni, koji će se održati 24. i 25. februara.
Švedska kompanija u kineskom vlasništvu želi da se pozicionira kao jedna od najinventivijih na automobilskom tržištu i obećala je da će se prvi automobil sa auto-pilotom naći na švedskim putevima 2017, kao i da od 2020. niko neće biti povređen na putevima u Volvo automobilima. Tanjug