BERLIN, Profit njemačkog medijskog giganta Aksel Špringera (Axel Springer) blago je smanjen u drugom kvartalu, ali su prihodi porasli, jer njemački izdavač nastavlja da slijedi strategiju digitalne ekspanzije, dvije nedjelje pošto je izgubio u trci za preuzimanje britanskog lista Fajnenšel tajms (FT), prenosi američki dnevnik Volstrit Džornal (WSJ).
Bruto operativni profit (dobit prije oporezivanja, kamata i amortizacije) Aksel Špringera, izdavača najprodavanijeg evropskog dnevnog lista Bilda, smanjen je u drugom kvartalu za 0,6 odsto na 147 miliona evra sa 147,8 miliona iz istog perioda lani, ali je digitalna platforma kompanije doprinijela podizanju prihoda.
Digitalni proizvodi, kao što su onlajn izdanja novina i klasifikovani oglasi, činili su 62 odsto od ukupno 796,7 miliona evra prihoda.
“U prvoj polovini godine, nastavili smo da uveliko investiramo u model digitalnog poslovanja kako kod kuće tako i u inostranstvu. Snažan organski rast naših digitalnih aktivnosti potvrđuje naš strateški smijer. Očekujemo znacajan rast profita u cjelokupnoj 2015. godini”, navodi se u saopštenju izvršnog direktora Matijasa Defnera.
Njemačka medijska kuća je prošlog mjeseca izgubila u trci za preuzimanje FT-a, koji je otišao u ruke japanskog rivala Nikeija za sumu od 1,3 milijarde dolara.
“Voljeli bismo da smo kupili FT, jer se savršeno uklapa u našu strategiju, ali je cijena bila previsoka”, izjavio je Defner. Tanjug