VOLFSBURG, Globalna prodaja posrnule njemačke automobilske kompanije Folksvagen (VW) pala je u prva tri mjeseca tekuće godine za 1,3 odsto.
Skok prodaje je jedino registrovan u azijsko-pacifičkom regionu i u centralnoj i istočnoj Evropi.
U saopštenju Folksvagena, trenutno pogođenog najvećim skandalom u istoriji kompanije, navodi se da je u periodu januar-mart prodato 1,459 miliona automobila, što je manje u odnosu na 1,479 miliona iz istog perioda prošle godine, prenosi agencija Frans pres.
“Različit razvoj regionalnih tržišta se odražava na naše pokazatelje. Iako su Folksvagenovi putnički automobili u prvom tromjesečju ostvarili u Kini najbolje rezultate isporuka ikada, trend u Južnoj Americi nastavlja da bilježi pad”, izjavio je direktor prodaje brenda VW, Jurgen Stakman.
Na domaćem njemačkom tržištu, VW je isporučio ukupno 138.700 vozila, što je za 3,8 odsto manje u odnosu na godinu dana ranije.
VW, koji posjeduje 12 brendova, od Audija do Poršea, Lamborginija, Škode i SEAT-a, upao je u septembru prošle godine u najveću krizu do sada, kada je u javnost isplivalo da je u 11 miliona vozila širom svijeta ugradio softver za manipulacije vrijednostima izduvnih gasova.
VW-ova prodaja u zemljama zapadne Evrope je u prva tri mjeseca pala za 0,5 odsto, u Sjevernoj Americi za 6,5 odsto, a u Južnoj Americi za čak 31,3 odsto, saopštila je njemačka kompanija.
U istočnoj i centralnoj Evropi i azijsko-pacifičkom regionu, grupacija je ostvarila rast prodaje od 2,1 odsto, odnosno od 4,8 odsto, dok je promet u Kini skočio za 6,5 odsto, što su, kako je saopšteno iz kompanije, bili najbolji kvartalni rezultati za prva tri mjeseca otkako je VW prije više od 30 godina ušao na kinesko tržište. Tanjug