SARAJEVO, Upravni odbor Fonda za reformu javne uprave u BiH odobrio je danas proširenje projekta “Informatički sistem upravljanja budžetom – BMIS”, čija će primjena doprinijeti efikasnijem i tačnijem upravljanju budžetom.
Ovaj projekat iz oblasti javne finansije Strategije reforme javne uprave u BiH odnosi se na povećanje efikasnosti upravljanja budžetom, kao i na razvijanje softvera za izradu budžeta koji je kompatibilan sa sistemom trezora.
Projektom, koji je u fazi realizacije, predviđena je nabavka 300 licenci koje će biti raspodijeljene na budžetske korisnike na nivou BiH, Republike Srpske, Federacije BiH i Brčko distrikta.
Proširenje projekta obuhvata dodatnih 76 licenci za institucije na sva četiri nivoa vlasti u BiH, ali i nabavku softvera za automatsko planiranje plata.
Implementacija projekta doprinijeće efikasnijem i tačnijem upravljanju budžetom pomoću informatičkog sistema koji je usklađen sa najboljim evropskim standardima upravljanja budžetom, saopšteno je iz Fonda.
Uvođenjem BMIS sistema BiH će dobiti moderan informatički sistem baziran na centralizovanim bazama podataka koje će biti smještene u ministarstvima finansija na sva četiri upravna nivoa, tako da “sve budžetske institucije pristupe pripremi budžeta putem internet baze implementirane sa bezbjednosnim sistemom i rezervnom podrškom”.
Upravni odbor Fonda na sjednici u Sarajevu odobrio je i projektni zadatak “Proširenje informatičkog sistema za upravljanje ljudskim potencijalima sa softverskim modulima za planiranje kadrova i vođenje internog tržišta rada u organima uprave Republike Srpske”.
Ovo je jedan od projekata iz oblasti Upravljanja ljudskim potencijalima koji je označen prioritetnim za finansiranje u ovoj godini i kojim se predviđa nabavka softvera za planiranje kadrova i interno tržište rada.
Nabavkom softvera podaci sa internog tržišta rada sa bitnom evidencijom koja se odnosi na slobodna radna mjesta, državne službenike koji ispunjavaju uslove za trajni ili privremeni premještaj na drugo radno mjesto, neraspoređenim državnim službenicima, ali i drugi podaci naći će se u Centralnom registru Agencije za državnu upravu Republike Srpske.
Agencija za državnu upravu Republike Srpske ovim će unaprijediti kadrovsko planiranje i omogućiti horizontalna mobilnost državnih službenika u Srpskoj, što je i preporuka SIGMA, ističe se u saopštenju. Srna