STARA PAZOVA, Svjetska banka je spremna da ponudi Srbiji dvije milijarde evra za realizaciju željezničkog Koridora 10, kaže ministar Milutin Mrkonjić.
“Železnički Koridor 10 ima istu važnost kao i putnički Koridor 10, jer stvara uslove za kompletnu industrijalizaciju naše zemlje, ali mi moramo biti spremni da ga u potpunosti i završimo u narednih osam godina”, rekao je ministar za infrastrukturu Srbije Milutin Mrkonjić.
Veći dio tog koridora će, prema najavama nadležnih iz Željeznica Srbije, biti završen za četiri godine, za šta će trebati milijardu evra, dok će cijeli projekat, na kojem će raditi strana preduzeća u kooperaciji sa našim, koštati 4,6 milijardi evra. To znači da će sve srpske pruge konačno biti elektrificirane i sa dva koloseka, a vozovi će ići minimalnom brzinom od 160 kilometara na čas.
Međutim, u realizaciji izgradnje tog koridora su se, kako su se predstavnici železnice požalili ministru, sada pojavili izvjesni problemi sa plaćanjem PDV-a. Oni su kazali da se, prema Zakonu o porezu na dodatu vrijednost, za sve što se finansira iz međunarodnih kredita, a za šta garantuje država, ne plaćaju porezi i doprinosi.
Podsjetivši da se na prethodni kredit Evropske investicione banke nije plaćao PDV, direktor Sektora za investicije Željeznice Srbije Vladimir Radić rekao je da u ugovoru sa tom bankom piše da se sredstva kredita ne mogu i ne smiju koristiti za poreze i doprinose.
Pomoćnik ministra za železnički saobraćaj Dejan Lasica kaže da su za Žeželjev most u Novom Sadu, čija će izgradnja koštati 60 miliona evra, obezbjeđena sredstva i da će radovi početi ove godine. Takođe, za stanicu Prokop izdvojeno je 27 miliona evra, a taj posao će završiti Energeprojekt.
Mrkonjić je rekao da je završen projekat koji će i u postojećim uslovima srpske železnice, omogućiti da vozovi između Kelna, odnosno Ljubljane i Turske, brže prođu kroz našu zemlju. Projekat nazvan “35 sati” ima za cilj da se od Ljubljane do Turske stigne za 35 sati i to u sadašnjim uslovima naših pruga i koloseka.