BANJALUKA, Stanovnici BiH od 1. januara iduće godine moći će da uvezu polovna vozila koja zadovoljavaju uslove propisane Pravilnikom o homologaciji, bez obzira na starost vozila.
– Savjet ministara BiH, na prijedlog Ministarstva spoljne trgovine i ekonomskih odnosa, donio je Odluku o izmjeni i dopuni Odluke o ograničenju uvoza putničkih automobila, teretnih vozila i automobilskih guma. Ovom odlukom, koja će početi da se primjenjuje od 1. januara 2011. godine, ukida se ograničenje uvoza vozila u pogledu godina starosti, što je obaveza BiH u smislu poštovanja odredaba Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju, te pravila Svjetske trgovinske organizacije – saopšteno je juče iz Savjeta ministara BiH.
Navedeno je da se izmjenama i dopunama Odluke dozvoljava uvoz vozila koja zadovoljavaju najniže tehničke zahtjeve za novoproizvedena i korišćena vozila u procesima homologacije tipa vozila i homologacije pojedinačnog vozila.
– Uvoz korišćenih spoljnih pneumatskih guma dozvoljava se samo ukoliko se koriste u svrhu recikliranja ili dalje dorade, a obavljaće se u skladu s propisima kojima se regulišu pitanja upravljanja čvrstim otpadom – stoji u saopštenju.
Predstavnik Konzorcijuma izabranog za sprovođenje sistema homologacije u BiH Drago Talijan kaže da je za proces homologacije sve bilo spremno još u novembru.
– Zbog administrativnih prepreka kasnio je uvoz vozila koja zadovoljavaju “euro 3” standarde. Sa tehničkog aspekta mi smo u potpunosti spremni i pripremljeni za početak sprovođenja procesa homologacije – rekao je Talijan.
Dodao je da će se cijene homologacijskog pregleda u BiH naplaćivati u zavisnosti od vrste vozila, te da će iznositi od 80 do 250 maraka.
– Za polovna putnička vozila, koja će se najviše uvoziti, homologacija će koštati oko 150 maraka. Svako vozilo koje je prešlo više od 3.000 kilometara i koje je registrovano duže od tri mjeseca smatra se polovnim vozilom – naglasio je Talijan.
Prema njegovim riječima, do sada su se za homologacijske preglede kvalifikovala 33 tehnička servisa.
– Sve uslove ispunilo je 26 servisera, dok će se ostalih sedam potpuno pripremiti u sljedećem periodu. Imaćemo dobro organizovanu mrežu tehničkih servisa, tako da niko neće morati da pređe više od 50 kilometara da bi obavio proces homologacije, koji u prosjeku traje oko sat vremena – rekao je Talijan.
Dodao je da se prilikom uvoza polovnih vozila homologacija obavlja prije postupka carinjenja.
– Kada se vozilo prijavi za carinjenje, mora se obaviti homologacija. Po dobijanju potvrde koja dokazuje da vozilo ispunjava sve uslove završava se carinjenje – istakao je Talijan.
Prema njegovim riječima ukoliko vozilo ne bude ispunjavalo sve norme predviđene Pravilnikom neće se moći uvesti u BiH.
– Moguće je da se desi da je na automobilu mijenjan samo jedan dio, te da samo on ne ispunjava norme. U tom slučaju vlasnik je dužan prije nego što uveze vozilo u BiH da zamijeni sporni dio i tek tada može da dobije potvrdu o uspješno izvršenoj homologaciji – naglasio je Talijan.
Cijene automobila
U auto-salonima kažu da uvođenje sistema homologacije ne znači da će doći do pojeftinjenja polovnih automobila.
– Sigurno je da će se povećati ponuda i da će na tržištu biti veći izbor. Cijene neće padati, a automobili stariji od sedam godina imaće istu cijenu kao oni koji se već nude u auto-kućama – rekao je vlasnik auto-kuće “Skudeto” iz Banjaluke Boris Buha. Glas Srpske