NOVI SAD, Rokovi za završetak autoputa Horgoš – Novi Sad produžen je sa 1. februara na 20. juli, a „ipsilon-kraka„ od Subotice do Kelebije čak na 10. oktobar ove godine.
Produženi su i rokovi izgradnje autoputa u zoni Novog Sada, obilaznice oko Beograda, mosta preko Dunava kod Beške…
Produžetak tih rokova poljuljao je obećanja ministra za infrastrukturu Milutina Mrkonjića da će se kompletan Koridor 10 kroz Srbiju završiti do 2012. godine.
Obrazloženje za produžetak na sjevernom kraku bili su, između ostalog, loši vremenski uslovi i nedostatak materijala, međutim, šta neimare tek čeka na drugim dionicama gdje su nerješeni imovinskopravni odnosi, nezavršeni projekti…
O izgradnji Koridora 10 kroz Srbiju se priča dugi niz godina, a u posljednjih deset završeno je tek po dvadesetak kilometara na sjevernom i isto toliko na južnom kraku i uz jedvite jade nova traka od Novog Sada do Beograda, s tim što još nije kompletirana u zoni beščanskog mosta.
Šepavoj izgradnji doprinela su i dva koncesiona promašaja, jedan krajem devedesetih na dionici Novi Sad – Beograd, a drugi od prije nekoliko godina za autoput Horgoš – Novi Sad.
Da bi se ubrzala izgradnja Koridora 10, država je osnovala Preduzeće „Koridori Srbije” koje će raditi i poslove eksproprijacije i izrade planske dokumentacije, što se pokazalo kao glavni problem, a do sada je bilo u nadležnosti „Puteva Srbije”. U „Koridorima” objašnjavaju da je ostalo mnogo posla na Koridoru 10.
Na dionici Horgoš – Novi Sad treba da se izgradi nova traka autoputa od 87 kilometara i 11,2 kilometra od Subotice do Kelebije. Radovi vrijedni deset milijardi dinara finansiraju se iz republičkog budžeta.
Od Niša do bugarske granice nedostaje 85 kilometara autoputa, ako se krene od Niša prema makedonskoj granici, nedostaje 75 kilometara autoputa. Nije gotova ni obilaznica oko Beograda, ukupne dužine 47 kilometara. Dnevnik