BIJELJINA, Predsjednik Vlade Republike Srpske /RS/ Aleksandar Džombić izjavio je danas u Bijeljini da je neophodno sačiniti zakon o finansijskom rekonstruisanju “Željeznica RS” i taj koncept uputiti u Narodnu skupštinu da bi trajno bio riješen problem ovog preduzeća.
“Očigledno je da je ovakav koncept poslovanja neodrživ i da je neophodno napraviti određene redukcije i vidjeti u kom pravcu `Željeznica RS` treba da ide”, ocijenio je Džombić u izjavi Srni.
On je rekao da je problem u vezi sa “Željeznicama RS”, čiji su radnici juče stupili u štrajk, jedan od većih sa kojima se suočila Vlada RS.
“`Željeznice RS` su jedno od javnih preduzeća koje ima znatne poteškoće u poslovanju, jer na oko 80 miliona KM prihoda, oni proizvode gubitak od skoro 15 miliona KM. Od toga polovinu dobijaju subvencijama iz Budžeta Srpske”, naveo je Džombić.
On je podsjetio da je Vlada ove godine za “Željeznice RS” izdvojila grant od 25 miliona KM, s tim da će morati da plati još 10 miliona KM za kredite koje ovo preduzeće ne plaća skoro godinu i po.
Džombić je dodao da je Vlada RS do sada otplatila oko 16,5 miliona KM, te da je očigledno da je neophodno sa svim zaposlenima, sindikatom i rukovodstvom sačiniti zaokret u poslovanju “Željeznica”.
Štrajk željezničara u RS nastavljen je i danas, a novi pregovori sa Vladom očekuju se do četvrtka, izjavio je Srni glavni sekretar sindikata željezničara Milijan Marković.
Zbog štrajka, koji je počeo juče, redukovan je broj teretnih vozova, prevozi se samo teret sa živom stokom i kvarljivom robom, a na prugama su bez zastoja putnički i međunarodni vozovi.
Dug kompanije prema radnicima ŽRS iznosi oko 21 milion maraka.
14 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
ocigledno je da neko treba da odgovara za nastalu stetu u zadnjih 5 godina, tim prije sto je zeljeznica u vecinskom drzavnom vlasnistvu. na kraju krajeva, znali ste vi sta ce biti sa zeljeznicama sa takvim nacinom poslovanja.
zaista moram da prokomentarisem kako se ovdje razmislja. prvo se, namjerno, upropasti, ocerupa, razrusi, (drzavno) preduzece, a onda se izadje sa idejom da se, pazi sad, donese ZAKON o finansijskom restrukturisanju preduzeca. time se, de fakto:
– priznaje nesposobnost drzave da racionalno i koliko toliko transparentno upravlja tim (i ostalim) preduzecima,
– ostala preduzeca (javna i vecinska drzavna), stavljaju u nepovoljan polozaj-zeljeznicama drzava non stop pomaze, pa nije ni to dovoljno.
——-
PITANJA i DILEME:
1. da li je veca steta (po poreske obveznike, drzavu i akcionare) da zeljeznice nastave poslovati, ili da idu u stecaj,
2. da li se mogu restrukturirati zeljeznice koje su u takvom finansijskom stanju u kakvom jesu,
3. ko ce da plati dodatnih 335 mil EUR koliko drzava namjerava da ubrizga u zeljeznice po osnovu restrukturiranja,
4. da li ce se pokrenuti pitanje krivicne i gradjansko-pravne odgovornosti rukovodecih lica zeljeznica,
5. koji je finansijski efekat uzimanja kredita od EBRD, nabavke talgo vozova,
6. ko je odgovoran za prekomjerno zaposljavanje u ovom preduzecu,
….itd.
Dzomba, zeljeznice treba prodati rusima, dati jedno milijardu eurica podsticaja, zaposliti jos dodatnih 30000 radnika, od toga barem 50% da su manageri, uvesti obavezu dolaska na posao i odlaska na more vozom i to ce mozda malo pomoci.
Razmisli i o tome da se krene sa izgradnjom pruznog koridora Banjaluka-Laktasi-Gradiska-London.
Lemi, ja imam ideju kako bi se svrsishodno mogle zeljeznice restruktuirati, ali sta bih ja imao od toga? Bio sam angazovan na nekoliko slicnih projekata restruktuiranja (manje ili vise uspjesnih).
Vlast nije jednostavno zainteresovana za ovo pitanje bar ne u ovom trenutku ili ne u ozbiljnoj mjeri, ali ce i to morati doci na red, kad tad…
“..neophodno sačiniti ZAKON o finansijskom rekonstruisanju “Željeznica RS” i taj koncept uputiti u Narodnu skupštinu ..”
Kuda sve ovo vodi, dakle nametnuti još obaveza već nokautiranoj privredi. Samo naprijed, kako stvari stoje blizu smo “kolektivnog stečaja”.
naivni,
ja sam za to da treba, vec jednom, pametnim ljudima prepustiti upravljanje drzavom i privredom.
ako zelis da mi pojasnis ideju kako bi restrukturisao zeljeznice, mozes se javiti na mail
[email protected]
interesuje me cisto iz strucnog ugla.
Da li će neko odgovarati je ključno pitanje!?
Naivni,
volio bih da i meni kao i Lemiju na mail pojasniš ideju o restruktuiranju ZRS. Vjerujem da se isti princip može primjeniti i na mnoga druga preduzeća u dubiozi.
[email protected]
Delimicno resenje doneti zakon da se gorivo transportuje zeljeznicom to bi znacilo jeftiniji prevoz za gorivo samim tim vise posla za zeljeznice smanjena mogucnost utaje poreza ali dali to svima odgovara
@VladaRS
Da to je, koliko se sjecam, bila ideja koju je iznio ministar trgovine Gaspar tamo neke 2003., ali je preovladao lobi koji je uzimao lovu na uvoznim mahinacijama i ostao je drumski prevoz
Drugovi,
Imalo bi se dosta toga napisati u vezi restruktuiranja zeljeznica, ali ja nemam vremena da se pripremim za dublju analizu, previse sam zauzet tekucim stvarima, a ne zelim da Vam saljem povrsne i netemeljite informacije. Na kraju krajeva nemam nista od toga, kao da bi moj glas nesto promijenio,a niti bih imao neke materijalne koristi od toga. U svakom slucaju mislim da bi se nekoliko stvari trebalo uraditi: postepeno smanjivanje broj zaposlemih praceno smanjenjem subvencija iz budzeta+organizaciono i pravno restruktuiranje+djelimična privatizacija. Mozda na prvi pogleda necete odobravati ove ideje, ali kao sto sam rekao trebao bih da se dobro pripremim da ovo obrazlozim, za sta ja nemam vremena, niti koristi. lijep pozdrav
iskreno, onda mi nije jasno čemu post br 3., pošto sam siguran da si i tu tom trenutku znao da je situacija kao pod post-om br 10..
u suštini, obavijestio si nas da Naivni Zna, ali neće, ne može, i to je to !??
zanimljivo…..
šteta je dobru ideju koja bi koristila svima u državi čuvati samo za sebe
šta bi sa patriotizmom?
Radnicima željeznica RS treba isplaćivati plate samo iz profita i eto rješenja. Za mjesec dana u preduzeću ne bi bilo viška radnika, a firma bi poslovala bez gubitaka.
Tačno…