Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Šljivićkinu diplomu potpisao trgovac diplomama

    27. Decembra 2025. — 13:15

    Vlada pomaže OC “Jahorina“ sa još deset miliona maraka

    26. Decembra 2025. — 15:33

    Šef poslanika Ujedinjene Srpske završio isti fakultet kao i Nikolina Šljivić

    26. Decembra 2025. — 15:09

    Zatraženo poskupljenje gradskog prevoza u Banjaluci

    26. Decembra 2025. — 15:03
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Rusi pregovaraju sa mađarskim MOL-om o prodaji NIS-a

    25. Decembra 2025. — 15:29

    Kako bi američki gas stizao u BiH i Banjaluku: Ovo su detalji

    25. Decembra 2025. — 13:39

    OFAK produžio rok NIS-u

    25. Decembra 2025. — 07:41

    RiTE Gacko ide u trodnevni zastoj

    24. Decembra 2025. — 16:00

    BiH vodeća u Evropi po doznakama iz inostranstva

    27. Decembra 2025. — 10:33

    Promet na Banjalučkoj berzi 67.000 KM

    26. Decembra 2025. — 14:17

    Potrošačka korpa i dalje veća od polovine prosječne plate

    26. Decembra 2025. — 08:33

    ERS dokapitalizovao RiTE „Ugljevik“ zbog duga prema Slovencima

    24. Decembra 2025. — 12:42

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Značajno popunjeni smještajni kapaciteti

    27. Decembra 2025. — 12:20

    Republiku Srpsku tokom deset mjeseci ove godine posjetilo 442.353 turista

    26. Decembra 2025. — 10:33

    Znate li koji je grad najskuplji turistički centar na svijetu

    20. Decembra 2025. — 16:44

    Ryanair širi mrežu u Hrvatskoj, smanjuje letove u regionu

    18. Decembra 2025. — 11:53

    Otkupljeno 24.000 tona voća i 43.000 tona povrća

    27. Decembra 2025. — 09:53

    Proizvođači u Srpskoj prikupili više mlijeka nego lani

    27. Decembra 2025. — 09:01

    Savjet ministara BiH u ponedjeljak o suspenziji carinskih stopa

    26. Decembra 2025. — 11:13

    Rusi pregovaraju sa mađarskim MOL-om o prodaji NIS-a

    25. Decembra 2025. — 15:29
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Kina testirala voz brzine 800 km/h

    26. Decembra 2025. — 14:00

    Na hiljade neželjenih božićnih poklona se prodaje na internetu

    26. Decembra 2025. — 12:15

    Singapur i dalje ima najmoćniji pasoš

    24. Decembra 2025. — 10:45

    U Estoniji će robot određivati poreske dugove

    22. Decembra 2025. — 12:40

    Britanci sve siromašniji

    27. Decembra 2025. — 11:30

    Dolar u padu: Očekuje ga najgora godina od 2017.

    26. Decembra 2025. — 09:03

    Dolar u padu: Očekuje ga najgora godina od 2017.

    25. Decembra 2025. — 09:45

    Zašto cijene bakra rastu?

    25. Decembra 2025. — 08:59
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Novi propisi donose bolje sutra za kamiondžije

Novi propisi donose bolje sutra za kamiondžije

Dragana EremijaDragana Eremija12. Decembra 2018. — 09:19Nema komentara3 minute čitanja

BANJALUKA, LJUBLJANA – Posao vozača kamiona izuzetno je težak i krajnje je vrijeme da EU konačno usvoji pravila po kojima bi nam koliko-toliko ublažili napore s kojima se svakodnevno susrećemo za volanom i mimo njega, ističe Slaven Nikolić (28) iz Teslića, zaposlen u jednoj slovenačkoj špediterskoj firmi.

Ministri saobraćaja EU izglasali su propise koji predviđaju više odmora i bolje uslove rada za vozače kamiona, pa bi, na primjer, trebalo da bude zabranjeno da oni svoju “veliku” pauzu preko vikenda provode u vozilu, već, ako se zateknu na putu, onda im treba platiti prenoćište u hotelu.

To se ne odnosi na poneko noćenje u odmaralištu, ali smisao pravila i jeste da se vozači najkasnije nakon četiri sedmice puta po Evropi moraju vratiti u zavičaj na odmor, što je radnicima iz ove branše ulilo tračak nade.

“Daj bože da to bude usvojeno. Bilo bi to i više nego dobro za ljude koji se bave ovim teškim i odgovornim poslom. Mi vozimo i do 10 sati dnevno, a imamo i do 15 sati cjelokupnog rada po danu, što nije nimalo lako. Smatram da je krajnje vrijeme da nam se omogući rad dostojan čovjeka”, ističe Nikolić za “Nezavisne”.

Hoće li on i njegove kolege konačno dočekati da im želje budu ispunjene biće poznato u narednom periodu. O ovim novim propisima treba još postići dogovor s Evropskim parlamentom.

Nikola Grbić, predsjednik Udruženja prevoznika za međunarodni i unutrašnji transport RS, koji ima špeditersku firmu i u Sloveniji, takođe pozdravlja nove olakšice koje su na pomolu u EU.

“Nekad se govorilo da je rudarski posao hljeb sa sedam kora, a sada se to slobodno može reći i za ovo zanimanje. Riječ je o strašno teškom, napornom i stresnom poslu. Siguran sam da će zaživjeti propisi koji donose više odmora i bolje uslove rada za vozače kamiona”, kaže Grbić za “Nezavisne”.

Dodatna pravila odnose se i na takozvanu kabotažu (kada neka kompanija čitavu uslugu prevoza obavlja u nekoj drugoj zemlji), a po novim planovima će vozači u tom slučaju morati da dobiju pet dana slobodno između dvije vožnje kako bi stigli da se vrate kući, te se odmore nekoliko dana prije nego što opet krenu na posao.

Pregovori ove sedmice među ministrima saobraćaja Evropske unije su potrajali punih 14 sati i konačan prijedlog promjena je prihvaćen tijesnom većinom tek u noći između utorka i srijede.

Nije sve išlo glatko jer istočne zemlje EU optužuju stare članice da strožim propisima žele da zaštite svoje tržište usluga prevoza i spriječe da strane firme dobiju posao.

S druge strane, ministri zapadnih zemalja EU prigovaraju “novajlijama” da njihove firme nude usluge prevoza daleko ispod svake realne cijene, tako da u toj konkurenciji na primjer njemački špediteri nemaju šta da traže.

Niske cijene špedicije u nekim evropskim državama lome se upravo preko leđa vozača. Oni danima sjede za volanom, stoje u kilometarskim kolonama, te zaobilaze gradilišta i u trci sa vremenom strahuju od policijskih kontrola.

 

eu kamioni propisi radnici vazno
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakUgovor za autoput Banjaluka – Prijedor biće potpisan sutra
Sljedeći članak BiH zabilježila ekonomski rast od dva odsto

Povezani članci

Capital teme 02 minute čitanja

Šljivićkinu diplomu potpisao trgovac diplomama

NOVOSTI 04 minute čitanja

Značajno popunjeni smještajni kapaciteti

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Šljivićkinu diplomu potpisao trgovac diplomama

27. Decembra 2025. — 13:1502 minute čitanja

Riječ je o profesoru Vladimiru Stojanoviću koji je ove godine sklopio sporazum sa Tužilaštvom BiH o priznanju krivice za trgovinu falsifikovanim diplomama.

Vlada pomaže OC “Jahorina“ sa još deset miliona maraka

26. Decembra 2025. — 15:33

Šef poslanika Ujedinjene Srpske završio isti fakultet kao i Nikolina Šljivić

26. Decembra 2025. — 15:09

Zatraženo poskupljenje gradskog prevoza u Banjaluci

26. Decembra 2025. — 15:03

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.