BANJALUKA, U “godini štednje” kako ju je nazvala Vlada RS, novi automobil kupio je i ministar industrije, energetike i rudarstva RS Slobodan Puhalac. U revizorskom izvještaju Ministarstva, koji objavljuje Capital.ba, navodi se da je kupljen Passat VW 2,0 TDI Trendline vrijedan 106.000 KM.
“Ugovor o nabavci auta zaključen je 16. februara 2009. godine, a auto preuzeto 25. februara 2009. godine. Gore navedeno nije u skladu sa Zaključkom Vlade RS, broj 04/1-012-2876/08 od 11.12.2008. godine”, ocijenila je Glavna služba za reviziju javnog sektora RS.
Revizor je u kontroli finansijskih izvještaja Ministarstva, zaključio da zbog nepreciznosti u planiranju, pojedine vrste troškova značajno odstupaju u odnosu na Rebalans budžeta.
Za otvaranje Rafinerije 96 hiljada KM
Tokom prošle godine godine izvršene su značajne realokacije. Iz budežetske rezerve je iskorišteno 60.000 KM za finansiranje manifestacije „Izbor najuspješnijeg preduzeća RS u 2007. godini”.
Za usluge javnog informisanja izdvojeno je 18.278 KM, ali ono što je revizoru posebno naglasio su “usluge reprezentacije” u iznosu od 96.915 KM, koje se najvećim dijelom odnose na troškove otvaranja Rafinerije nafte Brod.
Za izradu jedinstvene baze podataka privrednih subjekata koju je radila Privredna komora Ministarstvo je platilo 146.320 KM, zatim je naknade komisijama za stručne ispite, uviđaje i izrade prijedloga zakona za privremenene i povremenene poslove izdvojeno 44.959 KM.
Za sufinansiranje sajma male privrede “Dobojekspo” u Doboju izvojeno je 30.000 KM.
Subvencije javnim preduzećima iskazane su u iznosu od 11.468.586 KM, i manje su za 17 odsto od Rebalansa budžeta. Subvencije električne energije za socijalne kategorije stanovništva iskazane su u iznosu od 5.598.586 KM I manje su za 20 % u odnosu na Rebalans budžeta.
Štedjeli na preduzećima
Pomoć ostalim pravnim licima iskazana je u iznosu od 617.300 KM, izvršenje u odnosu na Rebalans budžeta je manje za 27 %, a odnose se na:
• pomoć malim preduzećima za uvođenje ISO standarda i CE znaka. Izvršenje ovih rashoda u odnosu na Rebalans budžeta je manje za 23 %;
• pomoć preduzećima za vođenje stečajnog postupka je iskazana u iznosu od 24.500 KM. Izvršenje ove pomoći preduzećima u odnosu na Rebalans budžeta je manje za 38,75 %.
Privrednoj komori Republike Srpske Ministarstvo je doznačilo 60.000 KM, preduzeću “Unis – fabrika mašina” a.d. Novo Goražde 10.000 Kme, Novom rudniku Mrkog uglja “Miljevina” 50.000 KM, u vidu pomoći lokalnim razvojnim agencijama Republike Srpske 199.950 KM, republičkom zavodu za geološka istraživanja “Geozavod Zvornik” 150.000 KM, Agenciji za mala i srednja preduzeća 650.000 KM.
Automobilisti
Ministarstvo industrije RS se na kupovinu automobila odlučio par mjeseci nakon što je premijer RS Milorad Dodik kupio skupocjeni Audi A8 vrijedan 230 hiljada KM. Premijer je nedavno demantovao svoju potpredsjednicu Vlade RS Jasnu Brkić koja je rekla da je Audi A8 nabavljen preko Predstavništva RS u Štutgartu jer je “automobil zapravo bio nabavljen za potrebe Predstavništva, ali se kasnije ocijenilo da nije racionalno da ga oni koriste”. Premijer je rekao novinarima da je razlog nabavke preko Štutgarta što se u BiH prodaju loši automobile, koji zapadnoevropski proizvođači posebno prave za istočnoevropsko tržište, koji ne odgovaraju tehničkim karakteristikama. Ovlašteni uvoznik ASA Auto je reagovala saopštenjem za javnost u kojem je demantovala premijerovu izjavu.
ASA: “Vlada RS kupila pet A6 i jedan A8”
„Audi u Bosni i Hercegovini i ASA Auto, kao ovlašteni importer za vozila iz Volkswagen koncerna, neprijatno su iznenađeni posljednjom izjavom premijera Republike Srpske, Milorada Dodika, koji je u četvrtak izjavio da je Vlada nabavila model A8 u Njemačkoj jer su „u BiH određene kompanije, prije svega iz Sarajeva, monopolisale nabavku, a onda sklepaju ovdje automobile koji ne odgovaraju tehničkim karakteristikama i nesigurni su za vožnju“. Izjava gospodina Dodika ne odgovara stvarnoj situaciji, te je ovo prilika da ispravimo njegove pogrešene navode. Automobile ne „sklepaju“ određene kompanija u BiH, već se proizvodnja automobila u BiH u posljednjih deset godina obavljala samo u pogonima Volkswagen Sarajevo. Ova tvornica je u većinskom vlasništvu Volkswagen koncerna i kao takva je ustrojena prema svim pravilima ovog svjetskog lidera u proizvodnji automobila, čime je garantovana kvaliteta i sigurnost proizvoda. Automobili proizvedeni u Volkswagen koncernu su iste kvalitete bez obzira na lokaciju tvornice. Kada je u pitanju Audi program, Volkswagen Sarajevo je proizvodio modele A3, A4, A6 i Q7.
Vlada Republike Srpske je samo prošle godine kupila pet A6 i jedan A8 preko ovlaštenih Audi dilera u BiH, što jasno pokazuje povjerenje ove institucije u Audi modele.
ASA Auto kao ekskluzivni importer vozila Volkswagen koncerna je zadužena za razvoj prodajno-servisne mreža, koja je u potpunosti ustrojena prema normama marki iz ovog koncerna, i u svojoj branši je lider na tržištu Bosne i Hercegovine. Za uspješan razvoj mreže i kvalitetne usluge i profesionalan odnos prema kupcima, rukovodstvo ASA-e je višestruko nagrađano od Volkswagen koncerna”, navodi se u saopštenju ASA Auta.
Toliko o mjerama štednje
Premijer Milorad Dodik je početkom 2009. godine najavio rigoroznu štednju u javnom sektoru, te intervencije u finansijskom i ekonomskom sektoru, dodajući da neće biti povećanja plata u javnom sektoru i da će plate veće od 2.000 KM biti smanjene za 10 odsto. On je rekao da će biti zabranjena nabavka automobila, namještaja i druge opreme u svim javnim institucijama i dodao da se mora smanjiti mogućnost korištenja putničkih automobila i vozni park Vlade za 10 odsto.
PRILOG:
revizorski-izvjestaj-ministarstva-industrije-rs2008
14 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Naš premijer je potpuno izgubio kompas i znam da će na sljedećim izborima sigurno imati jedan glas manje.
Čega god se dohvate, pretvori se u pljačku. Pri tom nam samouvjereno serviraju demagogiju misleći da je narod obična ovca za šišanje i da osim njega nemaju za koga glasati.
Neviđena sramota šta rade! Ne treba im ni SIPA ni bilo koji drugi “protivnik”. Sami režu granu na kojoj sjede…
Nebitno ali mi nije jasno kako passat 2.0. Trendline kosta 106 hiljada maraka (kosta cca 50 hiljada KM)? Urednik portala je nepazljiv ili sta?
to pitaj ministra koji je platio toliko, nije ga urednik plaćao.
Ma da, ne valja revizor. Kud će sve to naći i prigovarati.
jel to isto ono sto je vec pisao Press ili nesto novo?
LJudi pa šta jo ovo , Dodik priča o štednji , pa kako se to štedi , kupuje se novo auto , tj. auta , kome , njegovim slijepcima , ova vlada je malo reći mafijaška , pa po toj cijeni i nema pasata, kradu dgje stignu.Ovu vlast treba ne rušiti već protjerati odavde dok nisu sve pokrali, tj. opljačkali i preostali dio novca ako već nisu to uradili.
Ovo je neviđeno , pa nova inovacija tj . model štednje , kupovina auta , novog , a cijena je jedinstvena , u plusu .Mnogu su inteligentni kad troše tuđe , gdje je to specijalno tužilaštvo R.S., da nije ukinuto , pa mora onda SIPA istražiti taj kriminal , a što ih pre uhapsi bolje za narod u cijeloj BiH.
Krivih drva i budala – nikad dosta (ovo je narodna izreka)
ma ovo nije nista, moraju ljudi da se vozaju
e jbg stvarno im je ovo bespotrebno, sta god dobro urade (a uradili su) zajebu sa glupostima koje narod pamti!
da,da ove godine ukidaju borcima RS boracki dodatak onaj od oko 170 km (godisnje)!!!!!!!
nema para za njih…..
a ovaj gore nek se voza u novom pasatu…
a stari mu je bio star samo 4 godina …???????????
Ima li ko pametan kakav vic?
O muji i Hasi, Crnogorcima, Fati, Gedžama, Lalama i Sosama.
Ove nebuloze o štednji, mjerama i nazvi više šta uhvati me muka.
Štednja na SINOVIMA-BORCIMA VOJSKE REPUBLIKE SRPSKE. JOŠ SAMO ZATVORA ĆEMO ZAGLAVITI, PA NISMO IŠLI NA MOBU. SVE SE PLAĆA.
I NEMA BORAČKOG DODATKA ZATO ŠTO NISMO MI BORCI VRS POŠTOVALI:
1. NAREDBU PREDSJEDNIŠTVA REPUBLIKE BOSNE I HERCEGOVINE O PROGLAŠENJU NEPOSREDNE RATNE OPASNOSTI OD 09.04.1992. GODINE,
2. NAREDBU PREDSJEDNIŠTVA REPUBLIKE BOSNE I HERCEGOVINE O PROGLAŠANJU RATNOG STANJA OD 24.06.1992. GODINE.
TO JE SAMO DIO MATERIJALNIH DOKAZA KOJE TUŽILAŠTVO BIH PREDLAŽE SUDU BIH DA SE IZVEDE NA GLASNOM PRETRESU BORCIMA VRS.
TO PIŠE U ZVANIČNIM OPTUŽNICAMA TUŽILAŠTVA BIH.
GDJE SU PRAVNICI I BORS????????????????
Pokazite mi VW Passata 2.0 Trendiline koji kosta 107 000 KM i dacu vam jednog dzaba!
Ovlasteni auto diler
Krajnje je vrijeme da narod kaze da se ovako ne može više!