FRANKFURT, Njemački Folksvagen (VW) zabilježio je ukupnu isporuku 1,23 miliona vozila u prvom tromjesečju 2011, 10,4 odsto više nego lani.
Član odbora direktora VW zadužen za prodaju i marketing Kristijan Klinger kaže da je samo u martu prodaja dostigla 468.000 vozila, odnosno za 4,9 odsto više nego u martu 2010, kada je isporučeno 446.000 primjeraka.
Klinger je iznio i da je u prvom tromjesečju 2011, prodato 429.500 vozila robne marke VW, 18,5 odsto više u odnosu na isti period prethodne godine.
Povećane isporuke su registrovane, prije svega, u zemljama sa privredom u usponu. Prodaja VW u Narodnoj Republici Kini bila je rekordna u prvom, dok su isporuke Indiji skočile za više od deset puta, dostigavši 18.200.
Kompanija je takođe zabilježila rast prodaje na ruskom tržištu u prvom tromjesečju kada je zabilježen rast od 96,5 procenata, u odnosu na isti period 2010, ukupno 16.800 automobila.
S druge strane, kompanija je zabilježila manji rast isporuka u Evropi, 2,9 odsto, dostigavši 420.000 vozila.
Cilj VW je da nadmaši japansku Tojotu i postane kompanija sa najvećom prodajom na svijetu do 2018. Lani je VW prodao 7,14 miliona jedinica, čime se našao na trećem mjestu po isporukama u svijetu, iza Tojote koja prodala 8,42 miliona i “Dženeral motorsa” sa 7,14 miliona isporučenih vozila.
U saopštenju se ističe kako je u azijsko-pacifičkom regionu za tri mjeseca prodato 429.500 vozila, rast od 18,5 odsto, dok je u Sjevernoj Americi prodato 106.300 kola, ili 15,5 odsto više nego lani.
U centralnoj i istočnoj Evropi je VW prodao 37.200 putničkih vozila, 36 odsto više na godišnjem nivou.
Operativni profit automobilskog koncerna Folksvagen poslije oporezivanja prošle godine iznosio je 7,14 milijardi evra, četiri puta više od profita ostvarenog 2009, 1,85 milijardi evra. Promet koncerna je povećan 21 odsto, na 126,9 milijardi evra. Čist profit, koji VW može da podjeli akcionarima, dostigao je 6,84 milijarde evra, u odnosu na samo 960 miliona 2009. Tanjug

