BANJALUKA – NLB Grupa nastavlja da stvara bolje tragove i jača svoj uticaj u jugoistočnoj Evropi, posebno u pogledu održivosti.
Nakon značajno poboljšane ocjene rizika ESG-a na 10,5 prema Morningstar Sustainalytics-u krajem 2024. godine, NLB je sada zaradila dva priznanja najbolje ocijenjenih kompanija od strane vodeće ESG kompanije za istraživanje, ocjene i podatke.
Morningstar Sustainalytics, koja je nedavno predstavila svoju listu najbolje ocijenjenih ESG kompanija za 2025, a koja prati preko 15.000 kompanija u 42 industrije svijeta, prepoznala je NLB sa priznanjima Top Regional i Top Industry (banke), što potvrđuje posvećenost NLB-a održivoj praksi i odgovornom poslovanju.
Značka Top Regional stavlja NLB među 432 najbolje ocijenjene kompanije u Evropi, dok je Top Industry značka rangira NLB na 42. mjesto od 1.027 ocijenjenih bankarskih kompanija širom svijeta.
“Izuzetno smo ponosni na ovo priznanje za NLB i cijelu Grupu, koje odražava marljiv trud našeg menadžmenta, ESG koordinatora i svih zaposlenih. Ovo priznanje učvršćuje posvećenost NLB-a boljem svijetu, počevši od naše matične regije. Visoke ocjene i značajna priznanja renomiranih agencija signal su javnosti da je kompanija otporna i napredna, da efikasno upravlja rizicima, uz iskorištavanje prednosti održivog poslovanja. Za investitore ovo predstavlja ključni pokazatelj dugoročne vrijednosti i odgovorne poslovne prakse na današnjem tržištu“, kazao je Ivan Tomić, direktor strategije i razvoja poslovanja u NLB Grupi.
Ovo priznanje dolazi nakon što je NLB dobila poboljšani ESG rejting od 10,5 na kraju 2024. godine. Rejting koji odražava nizak rizik materijalnih finansijskih uticaja ESG faktora stavio je NLB u top pet odsto svih banaka koje je procijenio Morningstar Sustainalytics.
To je takođe predstavljalo poboljšanje od više od 34 odsto u odnosu na rejting koji je NLB dobila 2023. godine, kako zbog poboljšanog učinka NLB-a za 26 odsto, tako i zbog promjene u metodologiji rejtinga Sustainlytics-a, koja je doprinijela poboljšanju rejtinga za osam odsto.
NLB Grupa je najviše poboljšala svoje održivo poslovanje u oblasti privatnosti podataka, sajber-sigurnosti, politike odgovornog marketinga i odgovornog upravljanja imovinom. Pogledajte rezultate OVDJE.