NJUJORK, Američki proizvođač sportske opreme Nike objavio je mješovite rezultate za fiskalni prvi kvartal.
Na međunarodnom tržištu zabeležen je snažan rast, dok je severnoamerička veleprodaja nastavila silazni trend.
U sve konkurentnijem poslovnom okruženju, Nike je primoran da se sve više okrene diskontnoj prodaji i velikim ulaganjima u direktnu prodaju.
Nike je u periodu maj-avgust objavio dobit po akciji od 57 centi u odnosu na očekivanja tržišta od 48 centi. Prihod je bio skoro nepromjenjen u odnosu na isti period prošle godine i dostigao je 9,07 milijardi dolara u odnosu na prognozu tržišta od 9,08 milijardi dolara.
U apsolutnim iznosima profit Nike-a pao je 24% na 950 miliona dolara, prije svega usljed smanjene bruto margine, veće poreske stope i drugih troškova, saopštila je kompanija. Bruto margina pala je 180 baznih poena na 43,7%, prije svega usljed negativnih kursnih razlika.
Brend Nike je zabilježio rast prodaje od 2%, izuzimajući kursne razlike, na 8,6 milijardi dolara, dok je brend Convers pretrpio pad od 16% na 483 miliona dolara.
Prodaja patika na sjevernoameričkom tržištu smanjena je za 3%, dok je sportska odeća zabilježila pad od 1%. Jedno od najvažnijih tržišta za kompaniju, Kina, zabilježilo je rast prodaje od 12%, izuzimajući kursne razlike.
Akcije Nike-a nakon objave rezultata zabilježile su pad cijene u produženom trgovanju od 3,2%. Agencije