BERLIN, U Njemačkoj je u hotelima i kampovima prošle godine registrovano više noćenja nego ikada – čak 394,1 miliona, saopštio je Savezni zavod za statistiku.
To je za četiri odsto više nego 2010. koja je takođe bila rekordna godina njemačke turističke branše.
Za šest odsto je porastao broj noćenja gostiju iz inostranstva, a noćenja domaćih turista porasla su za tri odsto. Najveći dio noćenja (330,3 miliona) otpada na njemačke turiste.
Podaci pokazuju, kako je saopštila Njemačka centrala za turizam, da se Njemačka razvila u drugi najznačajniji turistički cilj u Evropi, poslije Španije, ali ispred Francuske.
Među stranim tuistima u Njemačkoj na prvom mjestu su Holanđani sa više od 10 miliona noćenja, od čega 1,5 miliona otpada na kamping-smještaj. Poslije njih najviše je Švajcaraca koji odsjedaju pretežno u luksuznom smještaju i, zbog povoljnog deviznog kursa, mnogo troše.
Samo inostrani gosti u Njemačkoj su prošle godine potrošili 36,6 milijardi evra.
Turističke organizacije očekuju da će broj noćenja ove godine premašiti 400 miliona, a turizam u međuvremenu spada u najznačajnije privredne grane u Njemačkoj.
Ove godine će njemačke turističke firme posebnu pažnju posvetiti tržištima zemalja koje se brzo razvijaju, kao što su Kina, Indija i Brazil, a očekuje se porast broja noćenja od najmanje tri odsto. Beta