BELIN – Poskupljenja su Nijemce naterala da nešto manje nazdravljaju vinom – prošle godine potrošnja domaćinstava pala je za 10 odsto.
Promet je pao za 6,5 odsto, saopštio je Njemački institut za vino pred sajam od 19. do 21. marta. Vino koje se pilo van kuće, u restoranima i drugjde, nije ušlo u analizu marketinške kompanije NielsenIQ.
Vino iz Njemačke je prošle godine u maloprodaji prosječno poskupilo 26 centi, na 4,18 evra za litar. To je povećanje od 6,6 odsto.
Inostrana vina su pak poskupila za sedam centi, odnosno za blizu dva odsto, na 3,64 evra.
Nijemci su vino iz svoje zemlje kupovali 14 odsto manje, dok je prodaja inostranih vina pala sedam odsto.
Italijanska vina vode u grupi iz uvoza sa udjelom od 16 odsto, što je jedan odsto manje nego 2021. Slijede vina iz Španije sa 14 odsto (minus dva) i francuska vina sa 11 odsto.
Sa stabilnim udjelom od 47 odsto, bijelo vino je među Nijemcima i dalje najpopularnije. Tržišni udio crnog vina pao je sa 41 na 40 odsto, dok je roze prošle godine bio u blagom usponu, sa 12 na 13 odsto. DPA