BEOGRAD, Većina banaka na koje su se građani najviše žalili zbog povećanja kamatnih stopa je odlučila da smanji marže na kredite u otplati, saopštila je NBS.
Narodna banka Srbije (NBS) je saopštila da je, analizom pritužbi građana i uvidom u jedan broj ugovora o kreditu, utvrdila da neki od njih sadrže odredbe koje nisu u skladu sa principima dobre poslovne prakse, odnosno da su nezakonite.
Stoga je NBS sredinom juna uputila dopis svim bankama i zatražila da hitno preispitaju odredbe svojih ugovora i zakonitost opštih akata, kao i da ih, u slučaju potrebe, usklade sa požitivnim propisima i o tome obavijeste centralu banku.
NBS smatra, kako je navedeno u saopštenju, da je neophodno da banke još jednom razmotre povećanje kamatnih stopa na kredite u korišćenju, a naročito one koje su to učinile posle 30. septembra 2008. godine i da ih smanje, odnosno nađu odgovarajuće zajedničko rješenje sa klijentima.
U odgovorima na takve preporuke najveći broj banaka je naveo da će njihovi nadležni organi u što kraćem roku preispitati svoje odluke o promijeni kamatne stope, odnosno povećanju marže, i da će usaglasiti svoje opšte akte sa propisima i o tome obavijestiti NBS.
Banke koje su se odlučile na smanjenje marže već su o tome obavijestile klijente, ali neke banke na koje su se građani žalili NBS, zbog povećanja marži, smatraju da su njihovi opšti uslovi poslovanja i ugovori u svemu u skladu sa propisima. Neke od banaka su u odgovoru NBS navela da im je za sprovođenje svake korekcije potreban određeni vremenski period.
NBS je naglasila da će, u sklopu svojih redovnih supervizorskih aktivnosti, sagledavati i zakonitost opštih akata banaka, a u pripremi je i podzakonski akt koji će ta pitanja regulisati u skladu sa principima najbolje svjetske prakse. B92