BRISEL, Prodaja automobila u Evropi je u aprilu porasla za devet odsto, pri čemu su gotovo svi proizvođači evidentirali rekordno povećanje prodaje, dok se brend Folksvagen vratio na staze rasta uprkos skandalu sa manipulacijama vrijednostima izduvnih gasova.
Registracija novih putničkih automobila u Evropskoj uniji je porasla na 1,3 miliona vozila u aprilu, prema podacima Asocijacije evopskih proizvođača automobila, prenosi agencija Rojters.
“Evropsko tržište putničkih automobila je ponovo ostvarilo snažne rezultate, što je 32. uzastopni mjesec rasta prodaje”, navodi se u saopštenju ACEA.
“To je, takođe, najbolji rezultat u smislu obima prodaje od aprila 2008. godine, odnosno malo prije nego je ekonomska kriza pogodila automobilsku industriju”, dodaje se u saopštenju.
Prošlomjesečni rast prodaje su, kako se dodaje u saopštenju, predvodile prije svega njemačke kompanije, Dajmler i BMW, čija je prodaja porasla za 21,6 odsto, odnosno 11,7 odsto, zahvaljujući popularnosti njihovih brendova “mercedes” i MINI, ali je i italijansko-američka kompanija Fijat Krajsler Automobili evidentirala snažne rezultate.
Prodaja njemačkog Folksvagena je u aprilu porasla za 2,6 odsto, poslije pada od 1,6 odsto iz marta, ali je tržišni udio ove grupacije u Evropi pao na 25,4 odsto sa 26,2 odsto, jer je nastavila da plaća cijenu skandala sa manipulacijama vrijednostima izduvnih gasova.
Prodaja francuskih kompanija, Pežo Sitroen i Renoa, porasla je za 5,6 odsto i 5,3 odsto respektivno, navodi britanska agencija. RTRS