BANJALUKA, Kupci u RS koji su očekivali da će vlade RS i Srbije produžiti važenje uredbe o isporuci subvencionisanih kragujevačkih „fijat punta“ ostali su razočarani. Naime, pompezno najavljivana akcija prodaje jeftinijeg „punta“ za građane RS po principu staro za novo završila se isporukom samo 300 vozila.
Vlada RS je obezbjedila svoj dio od 1.000 evra po autu i nakon toga isporuka je obustavljena. U banjalučkom preduzeću „Samaks“, ovlašćenom dileru „fijat“ vozila, kažu da je interesovanje građana za subvencionisani auto i dalje veliko i da je ostalo oko 600 zainteresovanih mušterija. Kupci neprestano zovu i raspituju se zašto je akcija zaustavljena. Inače, subvencionisani „fijat punto“ do registracije je koštao 11.734 KM.
Iz Vlade RS ranije je najavljivano da će nove isporuke „punta“ zavisiti od raspoloživih sredstava za subvencije. Iz Ministarstva za ekonomske odnose RS poručuju da su oni bili zaduženi za okvirni sporazum o privrednoj saradnji, a da je distribucija „punta“ u nadležnosti Ministarstva trgovine. Međutim, u Ministarstvu trgovine i turizma RS kažu da oni nemaju nadležnosti da donesu odluku o nastavku isporuke „punta“.
“Vlada RS na osnovu Sporazuma o privrednoj saradnji RS sa Srbijom odlučuje i donosi odluku o eventualnom nastavku aktivnosti na isporuci automobila. Nemamo informaciju da li će Vlada RS doneti tu odluku“, poručuju iz ovog ministarstva.
Iz Pokreta potrošača RS poručuju da je sporazum o privrednoj saradnji bio više političkog nego ekonomskog karaktera. “Oni koji su kupovali subvencionisani ‘punto’ u stvari su bili povlašteni jer im je to omogućeno novcem poreskih obveznika. To je bio više politički potez da se omogući razmjena roba između RS i Srbije“, kaže sekretar Pokreta Dragovan Petrović.
On dodaje da je subvencionisani „punto“ kupovali oni koji nemaju novca da „redovnim putem“ kupe novi auto, pa je to za mnoge bila dobra prilika.
“Međutim, u ovim uslovima to nije roba nužna za preživljavanje i prodaja je stvar mogućnosti potrošača. Mislim da kupovinu auta ne treba ni pomagati ni odmagati, nego sve prepustiti tržištu“, smatra Petrović.
Inače, isporuka „fijat punta“ je kasnila jer su potpisujući sporazum delegacije dvije vlade zaboravile da definišu ko će da plati puni iznos carina, tako da je uz 1.000 evra, koliko za svaki auto daje RS, i 613 evra Vlade Srbije, nedostajalo još 321 evro, što je na kraju pristala da plati Vlada RS.
Do „punta“ se dolazilo po principu – ko prvi riješi papirologiju, dobija priliku da pazari auto. Uslov za kupovinu jeftinijeg auta imali su građani sa prebivalištem u RS sa starim automobilom bilo koje marke proizvedenim prije 1. januara 1999. koji ne ispunjava standarde evro 3, koje je registrovano i u voznom stanju. Iz reciklažnog centra se uzimala potvrda da je vozilo reciklirano i nakon toga automobil se odjavljivao u policiji. Poslije te procedure kupci su uzimali predračun iz “Samaksa”, sa kojim su odlazili u banku po kredit.
„Fijat punto“, koji se nudio po subvencionisanoj cijeni, nema zračni jastuk za suvozača, elektronske podizače stakala, centralnu bravu, servo volan, klima-uređaj niti mogućnost ugradnje radija. Ima zračni jastuk za vozača, rezervni točak i obične čelične felne.
Predsednik Udruženja za unapređenje bezbjednosti saobraćaja Banjaluka Milenko Jaćimović kaže da pri kupovini automobila cijena zaista određuje kvalitet, a kako je subvencionisani “punto” auto niže klase, njegova cijena od 6.000 evra je optimalna. On upozorava da u RS ima oko 280.000 registrovanih automobila, a prosječna starost je 16 godina i dva mjeseca, a svega četiri odsto je mlađe od pet godina. Poređenja radi, prosječna starost automobila u zemljama EU je osam godina, što znači da je naš vozni park duplo stariji. Blic
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
NARODE CEKAJ NOVE SLIJEDECE IZBORE mozda ponovo bude SVIH 300 “suvencionisanih punta”??? NARODE NARODE DOBAR LI SI . . .