BEOGRAD, Planirani radovi na Koridoru 10 za ovu godinu trebalo bi da budu završeni u predviđenom roku.Plan za ovu godinu je izgradnja oko 150 kilometara autoputa.
Iako je obustavljen tender za 110 kilometara puta na sjeveru zemlje, i radovi na dva tunela kod Dimitrovgrada privremeno suspendovani, ministar Mrkonjić kaže da kašnjenja nema i najavljuje otvaranje radova na sjeveru za 27. Mart, a ko će biti izvođač biće poznato u ponedjeljak.
Što se tiče dva dijela puta obilaznice oko Dimitrovgrada i ovde bi radovi trebalo da počnu 27. marta, a odlučeno je da posao dobije austrijska „Alpina“.
Inače, prema najavama nadležnih, plan za ovu godinu je izgradnja oko 150 kilometara auto-puta, a finansijska konstrukcija je zatvorena. Za putni Koridor 10 obezbijeđeno je 388 miliona dolara od Svjetske banke, 600 miliona evra od Evropske investicione banke, 150 miliona evra od Evropske banke za obnovu i razvoj i 100 miliona evra iz Helenik plana. Ukupno 1,1 milijarda evra.
“Za sada ne kasnimo”, kaže Mrkonjić i dodaje da će radovi na 110 kilometara puta od Horgoša do Novog Sada i od Kelebije do Subotice početi 27. marta.
On je rekao da će se u ponedjeljak znati ko će biti izvođač radova. “Za ovaj deo puta imamo rok od godinu dana. Ne kasnimo ništa jer ćemo za godinu dana imati 110 kilometara autoputa “, objašnjava Mrkonjić.
Za ovu godinu planirana je i izgradnja obilaznice oko Dimitrovgrada, a tender je raspisan prošle godine. Posao je podjeljen na tri dijela – na poseban putni dio, sedam mostova od po 200 metara i dva tunela od po 800 metara.
Kada su prva dva dijela u pitanju, najpovoljniju ponudu, dala je „Alpina“. Izgledalo je malo vjerovatno da će ovo preduzeće dobiti posao, s obzirom da Vlada sa njim vodi spor pred arbitražnim sudom u Parizu, ali ministar infrastrukture navodi da to nije problem.
“Paralelno sa radovima na severu, otvorićemo i radove na dva lota kod Dimitrovgrada. „Alpina“ je dala najpovoljniju ponudu i dobila je posao iako smo u sporu. Za to je dala saglasnost i Svetska banka koja finansira izgradnju tog dela puta. Za ovaj deo imamo rok od 560 dana. Radovi i ovde počinju 27. Marta”, ističe Mrkonjić
Što se tiče trećeg dijela puta kod Dimitrovgrada – dva tunela, i tu je bilo problema, pa je Svjetska banka zaustavila realizaciju projekta. Bilo je spekulacija da je tender zaustavljen kako bi Ljubiša Buha, pošto mu je dojavio čovek iz vlade, kupio odgovarajuću mašinu za probijanje tunela.
Ove navode Buha je demantovao, a zvanično objašnjenje jeste da su potencijalni izvođači imali „brojne nedoumice i upite“. Zato je Svjetska banka tražila da se urade dodatna geotehnička ispitivanja. Ministar Mrkonjić navodi da će radovi na ovom dijelu početi 1. maja.
Predsjednik tenderske komisije za izgradnju kraka Koridora 10 Dejan Kovačević kaže da postoji mogućnost da se 15. marta donese odluka ko će dobiti taj posao. “Mogućnost postoji da se odluka donese u ponedeljak (15. marta), ali može nešto i da bude zakočeno zbog procedure. To je naša želja pošto nam se žuri”, rekao je Kovačević i dodao da još nisu počeli direktni pregovori odnosno pregovarački postpak sa ponuđačima.
Na tender su se prijavili domaći konzorcijum na čelu sa Preduzećem za puteve “Beograd” (Nibens grupa), hrvatsko preduzeće “Hidroelektra niskogradnja” iz Zagreba u konzorcijumu sa “Vojputem” iz Subotice, kao i preduzeće “Primorje” iz Slovenije. U domaćem konzorcijumu su pored PZP “Beograd” i “Putevi Užice”, “Borovica transport” iz Rume i “Planum” iz Beograda.
Vlada Srbije je krajem prošle godine objavila javni poziv za izgradnju 110 kilometara polu-autoputa, sjevernog kraka Koridora 10. Ministarstvo za infrastrukturu je prošlog mjeseca obustavilo tender, jer ponudjači nisu ispunili uslove za izbor najpovoljnije ponude prema Zakonu o javnim nabavkama.
Tender je raspisan za učešće u izgradnji lijeve trake auto-puta od Novog Sada do Horgoša, i to na dionici izmedju Horgoša i 28. kilometra od granice i izmedju 38. kilometra i 98. kilometra, kao i dionici između Kelebije i Subotice. Blic