BANJALUKA, Iako su u proteklom periodu učinjeni značajni napori na unapređivanju kvaliteta mreže javnih puteva u Republici Srpskoj, trenutno stanje putne mreže nije zadovoljavajuće i među najlošijim je u Evropi.
„Da bi se kvalitet javnih puteva što više približio onom u zemljama u okruženju, potrebno je unaprijediti samo upravljanje putnom infrastrukturom i uspostaviti održiv sistem finansiranja“, navedeno je u Prijedlogu strategije transporta RS-a za period 2016. – 2030. godina, koji će na narednoj sjednici razmatrati poslanici Narodne skupštine RS.
„Mreža autoputeva“ u RS-u duga je svega 68 km, i trenutno je čini autoput Gradiška – Banjaluka, koji je u upotrebi od 2011. godine i dionica autoputa Prnjavor–Doboj, koji je u upotrebi od septembra 2016. godine.
U predloženoj strategiji se precizira da magistralni i regionalni putevi čine 4.132,2 km mreže puteva, od čega je 87,35 posto sa asfaltnim zastorom, dok preostalih 522,6 km čine makadamski putevi (12,65 posto).
Ni željeznička mreža u RS nije na zadovoljavajućem nivou, a neophodna su velika sredstva kako bi se stanje popravilo.
„U periodu od proteklih 20 godina, nije bilo značajnijih ulaganja na unapređenju kvaliteta mreže željezničkih pruga u RS. Trenutno stanje mreže nije zadovoljavajuće, i potrebna su ogromna ulaganja u infrastrukturu, vozna i vučna sredstva da bi se postigli standardi EU“, navodi se u dokumentu koji je izradilo Ministarstvo saobraćaja i veza RS.
Vodni saobraćaj također traži ulaganja, kao što je slučaj i u zračnom prometu, koji je u RS odvija samo preko jednog aerodroma.
Banjalučki aerodrom radi sa mnogo problema koji se reflektuju u nedostatku redovnih linija, malom broju letova i putnika.
„Investiranje u infrastrukturu, opremu te modernizacija tehnologija bi trebalo da dovede do toga da Aerodrom Banja Luka postane konkurentan drugim aerodromima u regionu. Teretni saobraćaj je još jedna šansa za Aerodrom Banja Luka, tako da su planirane investicije i u tom sektoru“, navedeno je u strategiji.
Pomoćnica ministra saobraćaja i veza RS-a Nataša Kostić rekla je da je usvajanje ove strategije osnova za naredno planiranje i projektovanje u vezi s investicijama u RS, ne samo u oblasti transporta, nego i u oblasti privrede uopšte.
Ona je dodala da su, što se tiče finansijskog dijela, predviđena finansijska sredstva s kojima raspolažu javna preduzeća koja upravljaju transportnom infrastrurom u RS, ali i da postoji mogućnost da se putem kredita, koncesija ili javno-privatnog partnerstva dođe do razvoja transportne infrastrukture u RS i realizacije projekata. Fena
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
I ”stručnjaci”, zbog najlošijih puteva, povećanom kaznenom politikom hoće da poprave stanje bezbjednosti saobraćaja na prekršajima vozača.
Jadan smo li mi narod…