MOSTAR – Pokušaj nabavke Usluga modernizacije i unaprjeđenja sustava za naplatu parkiranja putem javnog tendera koji je pokušala provesti javna gradska kompanija Mostar parking, poništen je. Datum poništenja je 21. decembar 2023. a obavijet o poništenju tendera objavljena je 16. januara 2024.
Pod uslugama modernizacije i unapređenja sistema za naplatu parkiranja podrazumijevao se najam i održavanje softverske platforme za podršku poslovnim procesima parking službe, naplatu i kontrolu satnih parking karata putem SMS servisa i WebPay servisa.
Lanaco angažiran direktnim sporazumom, ugovor nikada nije objavljen
Poznato je kako je za 2023. godinu, taj posao radila banjalučka kompanija Lanaco, i to za svega 6.000 KM. Ono što javnosti nikada nije predočeno je ugovor između mostarske parking tvrtke i IT kompanije iz Banje Luke.
Raspisivanje ove javne nabavke od starta je izazvalo određene sumnje. Budući da je bilo poznato da je Lanaco za svoje usluge izrade aplikacije i održavanja u 2023. naplatio svega 6.000 KM, začuđujuće je kako je najprije kroz plan nabavke ovekompanije za 2024. stajala ova stavka sa planiranim budžetom od 35.000 KM za godinu dana, dakle 29.000 KM više za istu ili sličnu uslugu.
Kroz novu promjenu plana nabavki o kojoj smo već pisali za 2024. i 2025. Mostar parking istu je uslugu namjeravao platiti 50.000 KM, odnosno 25.000 KM godišnje, što je za 19.000 KM godišnje preko od onoga koliko su platili za 2023.
No nije samo cijena izazivala sumnju kod struke i običnih građana. Neobično je bilo i da jedna gradska kompanija iz Mostara raspisuje natječaj na mješavini srpskog i hrvatskog jezika, a stručnjaci za software su za Hercegovina.info potvrdili kako niti traženi certifikati, poput ISO 20000, ISO 27001, ISO 22301, ISO 22237 i ISO 25010, nisu jasno povezani s predmetom nabave, koji se odnosi na najam i održavanje softverskog rješenja.
Ugovora nema, aplikacija u funkciji
Treba podsjetiti kako je početkom prošle godine Mostar parking kroz direktni sporazum potpisao ugovor sa Lanacom. Od stupanja ugovora na snagu, 4. januara 2023., što su potvrdili iz Lanaca do dan danas nitko od gradskih odbornika i zainteresiranih medija nije vidio taj ugovor.
Budući da je početak važenja ugovora poznat, glavno je pitanje njegovo trajanje, odnosno datum isteka i način na koji je riješeno pitanje produženja istog.
Naime, na datum 18. januara 2024. aplikacija GoParking još uvijek je u funkciji i putem nje se može vršiti kupovina parking karata. Poslali smo upit Mostar parkingu, kako je moguće da tvrtka bez pravovaljanog ugovora može kao treća strana naplaćivati parking i imati uvid u osobne i bankovne podatke korisnika mostarskih parking prostora?
Tražili smo od njih i da nam po Zakonu o slobodi pristupa informacijama dostave ugovor sa Lanacom za 2023.
Iz Mostar parkinga odlučili su kako nisu dužni javnosti prezentovati taj ugovor, te nam odgovorili sljedeće:
“Ugovor sa firmom Lanaco, svi bitni elementi vezano za njegovo zaključivanje, kao i ostale pojedinosti koje pretpostavlja Zakon o javnim nabavkama, bile su definisane i javno dostupne kroz postupak nabavke. Slijedom toga, u svim neophodnim okvirima u kojima postoji naša obveza, javnost je informisana o sadržaju ugovora sa firmom Lanaco”.
Zašto je poništen postupak nabavke?
Razlozi poništenja ovoga postupka nabavke su navedeni u obavijesti o poništenju, gdje stoji: “Dokazivi razlozi koji su izvan kontrole ugovornog tijela i koji se nisu mogli predvidjeti u vrijeme pokretanja postupka javne nabave: Poništenje tenderske dokumentacije po žalbi”.
Tko se se žalio i na osnovu čega, zasad nije poznato, no sudeći po samom javnom natječaju i načinu na koji je on napisan i koncipiran, razloga za poništenje bilo je pregršt.
Na naš upit o trajanju prethodnog ugovora i raspisivanju novoga natječaja odgovaraju:
“Potpisivanje novog ugovora će biti realizirano sukladno proceduri koja ovisi o provedbi ponovnog raspisivanja postupka javne nabavke i ostalim faktorima na koje JP ¨MOSTAR PARKING¨ d.o.o. kao ugovorno tijelo ne može utjecati”
Portal Hercegovina.info upozoravao je na nelogičnosti i manjkavosti ovoga javnog natječaja, pa je Mostar parking čak poslao i demantij u kojem su tvrdili kako je “Natječaj za usluge modernizacije i unapređenja sustava naplate parkiranja proveden u skladu sa svim relevantnim zakonima i propisima, uz potpunu transparentnost“.
Njihov demantij možete pročitati OVDJE.
Poništavanje ove nabavke nakon naših otkrića i uporno odbijanje mostarske gradske parking tvrtke da objelodani ugovor sa Lanacom baca sjenu sumnje na transparentnost procesa vođenja ovoga preduzeća.
Budući da ne znamo kada ističe i je li već istekao ugovor sa Lanacom za 2023.korisnici usluga parkiranja u Mostaru moraju biti informisani kako trenutno plaćanjem parkinga kroz GoParking aplikaciju svoje brojeve telefona, brojeve registarskih pločica, te bankovne podatke, ukoliko plaćaju mobilnim bankarstvom daju kompaniji bliskoj stranci SNSD koja se bez valjanog ugovora pojavljuje kao treća strana između njih kao korisnika i Mostar parking d.o.o kao pružatelja usluge, što je posao za inspektore Agencije za zaštitu osobnih podataka BiH. Hercegovinainfo