SOČI, Plišane igračke, ukrasi, magneti, odjeća i ostali suveniri već su donijeli Organizacionom komitetu Zimskih olimpijskih igara u Sočiju više od milijardu dolara!
To je apsolutni rekord među organizatorima zimskih olimpijada – navode stručnjaci za marketing, koji procjenjuju da i ukupni obim prodaje zvanične produkcije Olimpijade može da dostigne više od 500 miliona dolara.
Suveniri se prodaju po čitavoj Rusiji. A i posjetioci Olimpijade žele da ponesu komadić ovog sportskog praznika sa sobom.
Posebno su popularni simboli Olimpijade: gepard, zec i medvjed. Djeca kupuju igračke, olovke i razne privjeske. Takođe, vrlo su popularni magneti i šolje.
Odrasli biraju jakne sa olimpijskom simbolikom reprezentacije Rusije te kape i rukavice. Posebno oduševljenje izazivaju rukavice čiji su prsti obojeni u boje Olimpijskih prstenova.
Na Olimpijadi mogu da zarade ne samo proizvođači privezaka, već i tv kompanije.
Tako američki kanal En-Bi-Es, koji ima pravo da prikazuje Olimpijadu u SAD, računa na rekordni profit – milijardu dolara!
Olimpijada u Vanukveru 2010. ne samo da nije donijela profit ovoj tv mreži, već je koštala 223 miliona dolara.