BANJALUKA, Da se u RS proizvode vrhunska alkoholna pića, govori i podatak da se vino i pivo iz Srpske nalazi ne samo na trpezama regiona, već i širom svijeta, a potvrda kvaliteta su i brojne medalje osvojene na međunarodnim takmičenjima.
Direktor “Podruma Vukoje” Radovan Vukoje rekao je da su vina ove vinarije u proteklih 30 godina osvojila mnoge medalje i prestižne nagrade.
– Jedna od najprestižnijih nagrada svakako je postignuta 2004. godine kada su vina vinarije “Vukoje” uvrštena na Svjetsku vinsku kartu – rekao je Vukoje i dodao da su priznanja vinariji dodijeljena i u Ženevi, Parizu, Milanu, Briselu, te Pragu.
On je naglasio da ova vinarija ima vrhunsku proizvodnju vina, te da se u proizvodnji koristi isključivo grožđe iz vlastitih vinograda i to Carskih vinograda sa ušća rijeka Sušice i Trebišnjice, te vinograda na lokalitetu Zasad polja.
Vukoje je naglasio da vinariju “Vukoje” godišnje posjeti 15.000 gostiju, koji dolaze da vide kako se proizvode vrhunska vina.
Vina “Podruma Vukoje” izvoze se u sve zemlje bivše Jugoslavije, te u Francusku, Švedsku, Dansku, Norvešku, ali i Holandiju, Austriju i Švajcarsku.
Portparol “Banjalučke pivare” Milka Stanivuković rekla je da je u prvoj polovini ove godine ova pivara uvela mnogo noviteta u svoje poslovanje.
– Promijenjen je korporativni logotip, ali je i redizajnirana boca “nektar” piva, te počela proizvodnja novih brendova “nektar limun” i “nektar grejp” – rekla je Stanivukovićeva.
Ona je naglasila da Međunarodni institut za izbor kvaliteta iz Brisela više od 50 godina organizuje izbor i ocjenjivanje svjetskih brendova u sedam kategorija.
– “Banjalučka pivara” na ovom takmičenju učestvuje i ubire nagrade od 1984. godine, od kada je osvojila ukupno 11 zlatnih, 11 srebrnih i četiri bronzane medalje, te kristalni kup i trofej međunarodnog kvaliteta – kazala je Stanivukovićeva.
Ona je naglasila da pivara svoje proizvode plasira u Hrvatsku, Kanadu, SAD, Finsku, Austriju, Australiju, Švedsku i Englesku.
– Planiramo širenje tržišta i u BiH i u inostranstvu, ali naš primarni fokus ostaje domaće tržište i u tom smislu nam je cilj da “nektar” i drugi proizvodi “Banjalučke pivare” budu dostupni u svakom lokalu i svakoj prodavnici u Srpskoj kao vrhunski kvalitet dostupan svim našim potrošačima i naše jedino domaće pivo – dodala je Stanivukovićeva.
Aktivnosti
Milka Stanivuković je kazala da je “Banjalučka pivara” direktno uključena u više od 50 aktivnosti u oblasti sporta, kulture i obrazovanja.
– “Banjalučka pivara” je odredila zaštitu životne sredine kao jedan od prioritetnih pravaca svog djelovanja, jer je 80 odsto ambalaže proizvoda pivare povratno – rekla je Stanivukovićeva. Glas Srpske