BEOGRAD, Pad prodaje novih automobila u Srbiji se nastavio i u ovoj godini. U januaru su pazarili skoro upola manje vozila nego u decembru. Do kupaca je, u prvom mjesecu ove godine, stiglo samo 1.550 novih automobila, naspram 3.100 u posljednjem mjesecu 2010. Pad je nešto manji, 11,5 odsto, u odnosu na januar 2010. kada je na tržištu Srbije, prodato oko 1.700 novih vozila.
Najzanimljiviji podatak je i smjena na vrhu liste najprodavanijih automobila u Srbiji. Poslije dugog perioda, „punto klasik“, koji se sklapa u Kragujevcu, nije na prvom mjestu.
„Fijat“ je, prema još uvijek nezvaničnim podacima, prodao 115 automobila svih torinskih modela u januaru.
– Prema prijavama koje dobijamo od prodavaca, od tog broja „punto klasik“ je kupilo svega 70 ljudi u januaru – kaže predsjednik Udruženja uvoznika vozila Srbije, Miloš Petrović.
Kompanija „Fijat automobili Srbija“ je tek peta po prodaji iza „Škode“ za koju se odlučilo 210 kupaca, „Dačije“ (195),“Hjundaija“( 156), „Folksvagena (129), i tek malo ispred „Opela“ koji je plasirao 110 vozila u prvom mjesecu 2011.
– Ovo ipak nije realno stanje na našem tržištu, jer subvencionisani krediti za kupovinu „punta“ nisu još bili odobreni u januaru – ocijenjuje Milan Belin, direktor kompanije „Reno – Nisan Srbija“ .
Belin nije preveliki optimista kada je u pitanju prodaja vozila u Srbiji u narednom periodu jer je kupovna moć stanovništva sve manja.
Hrvati dodali gas
Prodaja vozila u Hrvatskoj u januaru 2011. je dostigla 3.315 vozila. To je za 110 vozila, ili 3,2 odsto, više nego u decembru 2010. i čak za 714 vozila, ili 27,4 odsto više od prodaje u januaru prošle godine. Novosti