BEOGRAD, Avio – kompanija Er Srbija je od januara ove godine počela da plaća sve Aerodromu “Nikola Tesla“, kaže Siniša Mali predsjednik Nadzornog odbora Er Srbije.
Mali je u intervjuu za Tango Six rekao da su subvencije, odnosno investicije, koje su podrazumijevale i neplaćanje obaveza Er Srbije planski bile ograničene na tri godine.
“Ne samo da je ograničeno, to je već završeno. Mi sve plaćamo aerodromu. Od 29. januara ove godine Er Srbija redovno plaća sve obaveze koje ima”, rekao je Mali.
Prema njegovim riječima pogrešna je definicija da su to bile subvencije.
“To su investicije u restrukturiranje jedne avio-kompanije da bi ona bila profitabilna. Da smo, na primjer, u situaciji da uložimo još para u Er Srbiju ja bih predsjedniku Vlade i Vladi dao savjet da to uradimo. Jer ona na dnevnom nivou proizvodi pare, devize. Kada imate investiciju, a profitabilni ste logično je da investirate još više u to”, kaže on.
Sada se, rekao je riješava preostalo pitanje – da li Vlada Republike Srbije ima efektivnu kontrolu nad Er Srbijom ili ne.
“Mi smo to radili po zakonu i procedurama Evropske unije, kroz Komisiju za međudrzavnu pomoć. Završili smo restrukturiranje Er Srbije i trogodišnji plan koji smo bili definisali i zacrtali. Opet, to nisu bile subvencije nego investicije. Alternativa tome je bila ili da nastavimo isto sa Jatom, pa da se samo povećava mjehur koji bi pukao u nekom trenutku, da država daje pare bez ozbiljnog i radikalnijeg plana”, rekao je Mali koji je i gradonačelnik Beograda.
Prema njegovim riječima Er Srbija će u narednom periodu imati trening letove do Amerike i do nekih drugih gradova. Plan je da se sa A330 sleti i na Aerodrom “Konstantin Veliki“ u Nišu, da sugrađani i iz tog dijela Srbije vide novu letjelicu.
Mali najavljuje još jedan od projekata sa kojim država pregovara sa arapskim partnerima, a reč je o eventualnom preuzimanju Jat Tehnike od strane kompanije SR Technics čiji je vlasnik Mubadala. Očekuje, kaže i da će Vlada Srbije u sljedećih desetak dana izabrati jednog od šest privatizacionih savjetnika, koliko se prijavilo za poziv za savjetnika oko Aerodroma Nikola Tesla.
“Nadam se da ćemo odmah nakon toga krenuti u pripremu dokumentacije i pripremu strategije na koji način da se priđe eventualnoj koncesiji aerodroma. Želimo da dobijemo partnera koji ima iskustvo u upravljanju aerodromima kako bi još više unaprijedio poslovanje. Naravno, treba nam i partner koji ima novac i sa kojim možemo unaprijediti infrastrukturu, da možemo možda izgraditi još jedan terminal, nove parkinge, hotel. Ili recimo kargo centar”, kaže Mali.
Mali tvrdi i da ne postoji monopol Er Srbije na aerodromu i da nedostatak novih linija nisu posljedice državnog protekcionizma. Tangosix