BEOGRAD, Da biste ostali u toku i pratili brze korake online medija, razvoja interneta i karijere, pratite trendove u toj oblasti, prihvatajte nove informacije i otvarajte sebe ka novim znanjima. Vrijeme na internetu i društvene mreže pametno koristite, a to ne znači online život iza računara, već razmjena informacija i kontakti za realan život, savjetuje Milan Maglov, marketing menadžer na internetu i jedan od najuspješnijih freelancera.
Kako kaže Maglov, postoje mnogobrojni web sajtovi koji se bave novim saznanjima i informacijama, kao i online kursevi, od kojih je i sam kreator jednog. Interesantno je da je razvoj uspjeha Maglova, na neki način, kako nam i sam objašnjava, krenuo iz revolta, kada je odlučio da napusti siguran posao i pokrene stranicu “Dnevna doza kreativnosti”.
“Trebalo je dosta hrabrosti da napustim siguran posao i otisnem se u samostalan rad s klijentima. U jednom trenutku napustio sam vrlo dobar posao u agenciji i počeo da radim nešto za šta nisam bio siguran da li će moći da mi donese egzistenciju. Međutim, kasnije sam shvatio da je to bio pravi potez koji mi je pružio mnoge mogućnosti i saradnju s najrazličitijim biznisima. Od ‘Dnevne doze kreativnosti’ je krenulo, a sada su iza mene desetine klijenata i preko milion i po fanova na različitim stranicama koji prate moje klijente i stranice koje administriram”, govori Maglov, koji živi u Beogradu.
Ozbiljan rad i posvećenost klijentima Ta odluka o napuštanju agencijskog posla dovela ga je do toga da se okuša u edukaciji ljudi, koju radi već više od godinu dana u cijelom regionu, a prije nekoliko dana je predavanje imao i u Banjaluci. Ovaj grad mu je značajan jer je i njegov otac rođen u okolini Banjaluke. Ozbiljan rad i posvećenost klijentima koje je dobio smatra presudnim faktorima za uspjeh koji je ostvario.
“Za protekle dve godine sve klijente koje sam dobio bili su preko preporuke. Dakle, nisam nijednog klijenta sam tražio. Ljudi prepoznaju kada ste im posvećeni, a to donosi i rezultate. Naravno, prije toga sam morao da steknem mnoga znanja koja su mi značila u tome da ‘opslužim’ klijente na pravi način, kao i da edukujem ljude na kursevima tako da i oni kasnije budu uspešniji u promociji svojih proizvoda i usluga na društvenim mrežama”, govori Maglov.
Dodaje i da je nekako spontano prepoznao da je vrijeme provedeno na internetu zapravo polje za razvoj biznisa. “Bio sam svestan moći internet kampanja, ali procvat društvenih mreža doneo nam je potpuno nove načine da se promovišemo. Kada sam počeo da eksperimentišem s promocijom različitih biznisa prijatelja, tad sam prvi put video prave rezultate, koji su kasnije doveli do toga da me i drugi ljudi angažuju. Tokom 2011. godine se desio moj veći upliv u internet marketing, a od tada sam još naučio mnoge značajne stvari. Čini mi se da mladi nisu dovoljno svjesni da se, uslovno rečeno, sami mogu zaposliti na internetu, jer internet i poznavanje engleskog jezika donosi cijeli svijet na dlanu”, ističe Maglov.
Ogroman je izbor poslova preko interneta, dodaje on, a kada su u pitanju društvene mreže, ističe, ako imate bilo koji talenat i nešto za prodaju, možete ih iskoristiti da dođete do kupaca.
“Ljudi moraju da istražuju i moraju da rade na sebi. Za radoznalog i snalažljivog čoveka uvijek ima posla. Kojim god poslom se bavili, poznavanje mehanizama za promociju može vam pomoći, bilo da promovišete sebe ili neki proizvod ili uslugu”, kaže Maglov.