PARIZ, Najveći svjetski proizvođač kozmetike, francuska kompanija Loreal (L”Oreal), vlasnik čuvenih marki “Lankom”, “Garnier” ili “Iv Sen Loran”, povećao je prodaju u prošloj godini 2,3 odsto, na 22,98 milijardi evra, što je blizu očekivanom nivou prihoda od 23,04 milijarde.
Grupacija ovaj rast duguje uglavnom luksuznim brendovima (“Lankom”, “Armani”, “YSL Bote”…) čiji je rast ubrzan u četvrtom kvartalu na 8,4 odsto, poslije 6,2 odsto za prvih devet mjeseci, prenio je fracnuski list Kapital.
Suprotno, rast prodaje u segmentu velike potrošnje (“Loreal Pari”, “Garnier”, “Mejbilin”) u posljednjem tromjesečju 2013. usporio je na 3,7 odsto, poslije 5,3 odsto za devet mjeseci.
Godišnji operativni profit od 3,875 milijardi evra (prema očekivanih 3,84 milijardi) pokazuje rast od 4,8 odsto, dok je operativna marža, kao kriterijum rentabilnosti, povećana na 16,9 odsto, što predstavlja istorijski rekord.
Neto profit u prošloj godini iznosio je 2,96 milijardi evra i 3,2 odsto je veći nego u 2012. godini. Analitičari su u prosjeku predviđali 3,08 milijardi evra. Tanjug