BEOGRAD, Novi zakon o željeznicama omogućiće efikasniji željeznički sistem u Srbiji i integrisati željeznice u tržište transportnih usluga.
Pomoćnik ministra za infrastrukturu Srbije Dejan Lasica kaže da će Prijedlog zakona o željeznici, koji je Vlada Srbije usvojila u četvrtak, definisati procedura otkupa željezničkih trasa od upravljača i proširiti ovlašćenja Direkcije za željeznice.
“Direkcija za željeznice postoji od 2006. godine, a sada su usklađena njena ovlašćenja sa pravilima Evropske unije (EU), a to podrazumijeva uvođenje u tu Direkciju tijela za bezbjednost, za regulisanje tržišta i tijela za izdavanje licenci i sertifikata”, kazao je Lasica.
Kako je istakao time će Direkcija dobiti funkcije koje su značajnije za tržište. “Druga bitna izmjena koju će donijeti novi zakon o željeznicama je usklađivanje direktive o upravljačima infrastrukture sa direktivama EU”, naveo je Lasica.
On je pojasnio da to podrazumijeva postupak na koji način će željeznički prevoznik morati da ispuni proceduru prema upravljačima infrastrukture da bi dobio određenu trasu ili pravo da vrši prevoz na prugama, što će omogućiti liberalizaciju prevoza željeznicom.
“Takođe, i upravljač infrastrukture je zakonom dobio obaveze koje mora da ispuni da bi mogao da proda određenu trasu”, dodao je Lasica.
On je pojasnio da će novim zakonom upravljač infrastrukture biti dio Željeznice Srbije i posebno pravno lice koje će moći da prodaje trase. “Trase će svima biti dostupne pod jednakim uslovima i svi prevoznici koji ispune uslove za dobijanje licenci za obavljanje prevoza moći će da konkurišu za dobijanje trase”, kazao je Lasica. Beta