ZAGREB – Sudeći prema upozorenjima regulatora, Hrvatska je vrlo plodno tlo za strane brokerske kuće koje putem ovdašnjih neovlaštenih posrednika pokušavaju da nasamare hrvatske ulagače.
Naime, Hrvatska agencija za nadzor finansijskih usluga (Hanfa) upozorila je da zaposleni u kompaniji “Oceangate” nude usluge trgovanja kiparskog “Goldenburg Groupa” pri čemu se predstavljaju kao zaposlenici “Invest and Tradea”. Iako je “Goldenburg” upisan u Hanfin registar brokerskih kuća iz EU koji mogu pružati usluge u Hrvatskoj, “Oceangate” nema odobrenje za nuđenje investicijskih usluga stranih kuća.
Hanfa je samo ove godine objavila već sedam takvih upozorenja, nasuprot tek dva prošle godine, a u 2015. jedno.
Iz Hanfe poručuju da takav skok nije rezultat povećanih aktivnosti tih brokerskih kuća, već je sve više ulagača koji prijavljuju pozive i ponude takvih društava.
“U prethodnih nekoliko godina primijećen je pojačan angažman licenciranih kiparskih društava u trgovanju špekulativnim proizvodima na području ne samo novih država članica, nego čitave EU, putem ovlaštenih i neovlaštenih društava”, odgovaraju iz Hanfe na pitanje da li je Hrvatska izuzetak po pitanju angažmana stranih brokerskih kuća.
Naime, registar društava koja su Hanfi od ulaska u EU poslala obavještenje o namjeri pružanja usluga broji 647 brokerskih kuća.
Trenutno u Hrvatskoj, ali i nekim susjednim zemljama, operiše nekoliko kompanija koje nude brokerske usluge hrvatskim građanima, a predstavljaju se kao radnici stranih brokerskih kuća, pojašnjava Saša Ivanović, direktor hrvatske podružnice britanskog “Admiral Marketsa”.
“Te kompanije nude svakakva obećanja, čak i upravljanje novcem klijenata uz 10 posto mjesečne sigurne zarade koju će im ostvariti njihovi ‘mentori’ koji će ih zvati svaki dan i govoriti im čime da trguju. Nažalost, to je sve lov u mutnom i veliki broj ljudi nasjedne na takve priče. Rezultat je gotovo uvijek isti gubitak uloženog novca u vrlo kratkom vremenu”, tvrdi on.
Pošto klijent sve vrijeme misli da je komunicirao s radnicima strane brokerske kuće, najveći problem nastaje kada se klijent žali na poslovanje te traži naknadu štete, dodaje Ivanović.
“Strana brokerska kuća tada se ograđuje pošto niste pričali s njihovim zaposlenim, nego s radnikom neke kompanije s kojom oni imaju sklopljen ugovor o istraživanju tržišta ili nešto slično”, ističe Ivanović. Poslovni.hr