NJUJORK, Nedavne tvrdnje američke vlade da je privredni pad zvanično okončan, za većinu građana SAD predstavljaju dobru vijest, ali bi proizvodjači vitaminskih dodataka ishrani možda ipak poželile da kriza potraje još malo.
Teška vremena bila su period dobrog poslovanja američkih proizvođača vitaminskih i mineralnih dodataka, koji čine industriju procjenjenu na 25 milijardi dolara, piše “Indipendent”.
Stručnjaci ističu tri razloga za bum ove grane u periodu ekonomske krize. Kao prvi navode da su Amerikanci danas više koncentrisani na svoje zdravlje i zdrav životni stil, dok se odriču loših navika kao što su pušenje, konzumiranje gaziranih bezalkoholnih pića i visoko kalorične hrane.
Kao drugi razlog navodi se to što su mnogi Amerikanci zbog stezanja kaiša ostali bez raznih beneficija iz svog zdravstvenog osiguranja, pa vitaminsko-mineralne dodatke vide kao pristupačnu alternativu skupim lijekovima koji se dobijaju na recept.
Treći razlog je što generacija tzv. “bejbi bumera”, rođenih pedesetih i šezdesetih godina prošlog vijeka, koji danas imaju neporecivu ekonomsku moć, postaju sve opsjednutiji svojim zdravljem i blagostanjem i kao takvi imaju znatan udio u rastu prodaje vitaminskih i mineralnih dodataka.