BANJALUKA – Banjalučki proizvođač papira SHP Celex, u vlasništvu slovačke SHP Grupe, imao je izuzetno uspješnu godinu.
Proizvođač poznat po higijenskom papiru pod brendovima Celex, Paloma i Harmony, iskoristio je dobru potražnju za ovim proizvodima koja je vladala usljed rata u Ukrajini, te je povećao prihode za gotovo 50 posto.
Ukupni prihodi kompanije narasli su na 131,17 miliona KM nakon što su godinu ranije iznosili 87,90 miliona KM, izvještava portal Indikator.ba
Usljed rasta cijene energenata istovremeno su porasli i rashodi društva koji su iznosili 120,03 miliona KM, nakon 85,17 miliona KM ostvarenih 2021. godine. Na troškove materijala, goriva i energije društvo je lani potrošilo rekordnih 88,7 miliona KM.
Povoljan razvoj odrazio se na neto dobit koja je skočila na 10,65 miliona KM, te je četverostruko veća nego 2021. godine kada je iznosila 2,47 miliona KM.
“Ostvarili smo značajan rast prihoda od prodaje proizvoda na tržištu jugoistočne Evrope. Pored sada već tradicionalno dobre prodaje na domećem tržištu, značajan rast prometa ostvarili smo na tržištima Srbije, Crne Gore, i Kosova. Ponovo smo se vratili na tržište Kosova nakon što su ukinute takse na uvoz proizvoda iz BiH“, navode iz SHP Celexa.
Društvo je ostvarilo značajne prihode na inotržištu i prodajom džambo rola i proizvoda konfekcije u saradnji s povezanim licima.
Na dan 31. 12. 2023. SHP Celex je zapošljvao 315 radnika što je više za 25 radnika nego na kraju 2021. godine.
SHP Celex je primjer uspješne privatizacije u BiH koja je obavljena 2001. godine, kada je tvornicu preuzela slovačka SHP Grupa, najveća grupacija u proizvodnji higijenskih papira u jugoistočnoj Evropi. Do sada je u banjalučki SHP Celex investirano više desetine miliona KM.
SHP Grupa je moćna grupacija koja pokriva 10 kompanija u 6 zemalja Europe, a prije nekoliko godina postala je vlasnik slovenačke Palome, najpoznatijeg brenda higijenskog papira u bivšoj Jugoslaviji. Indikator.ba