BRISEL, Grčki sektor brodskog transporta suočava se sa plaćanjem viših poreza na tonažu i ukidanjem posebnih poreskih olakšica koje je uživao, jer to od Atine zahtjevaju njeni međunarodni kreditori, prema dokumentima u koje je Rojters imao uvid.
Zajedno sa turističkim, sektor brodskog transporta vitalni je generator prihoda za Grčku.
U dokumentu u kom su navedeni koraci koji se očekuju od Grčke navodi se da ta zemlja mora da podigne stopu poreza na tonažu i da ukine olakšice koje odobrava industriji brodskog transporta.
Grčka je, u okviru sopstvenih prijedloga reformi, takođe predložila podizanje poreza na tonažu i implementaciju poreskog okvira za komercijalni prevoz tereta.
Uprkos finansijskim problemima sa kojima se Grčka suočava, njeni prihodi od brodskog transporta su prošle godine porasli 9,04 odsto u odnosu na 2013. na 13,18 milijardi evra, pokazuju podaci Asocijacije grčkih brodovlasnika.
Sektor brodskog prevoza tereta zapošljava 192.000 ljudi na obali i na brodovima. Preduzetnici iz tog sektora su prošle godine počeli da dobrovoljno da uplaćuju sredstva državi u iznosu od 420 miliona evra godišnje, a u Grčkoj od 2013. postoji porez na kapacitet brodova.
“Saopštili smo državi našu želju da doprinesemo kao strateški važan i produktivan stub privrednog rasta koji je Grčkoj neophodan. Ipak, ne smijemo zaboraviti da nam je, s obzirom na snažnu međunarodnu konkrenciju, potreban stabilan zakonski okvir i investiciona sigurnost”, izjavio je predsjednik asocijacije Teodoros Venijamis.
Grčka flota je na kraju 2014. brojala 3.885 brodova kapaciteta 284,77 miliona tona ili 17 odsto globalnog kapaciteta. Grčki brodovlasnici kontrolišu 26,49 odsto globalne flote naftnih tankera i 18,8 odsto trgovačkih brodova u svijetu. Tanjug