BEOGRAD, Najvažniji putni pravac u Srbiji neće biti završen do 1. maja 2012. godine. Ali, ono što je sigurno, do kraja mandata ove Vlade biće kompletiran samo sjeverni krak Koridora 10. Nadležni obećavaju da će tokom ove i naredne godine oživjeti sva gradilišta duž trase, a mnoge dionice će biti i završene. U svakom slučaju, kabinet premijera Mirka Cvetkovića ostaviće nasljednicima najmanje 150 novih kilometara puta, zatvorenu finansijsku konstrukciju za kompletan posao vrijedan više od milijardu evra, završenu projektnu dokumentaciju i eksproprijaciju, što je bio i najveći kamen spoticanja u realizaciji ovog prioritetnog državnog projekta.
Nacionalni savjet za infrastrukturu nedavno je Koridoru 10 dao nove, realne rokove. Tako bi do 15. jula trebalo da bude završena dionica od Horgoša do Novog Sada, a 10. oktobra ove godine i obilaznica oko Subotice, što je ukupno oko 110 kilometara puta. Do kraja godine, dakle, od Horgoša i Kelebije do Beograda pružaće se pun profil autoputa, biće postavljene zaštitne ograde, signalizacija, biće završene sve petlje,a konačno i novi most kod Beške, koji je dio lijeve trake autoputa Novi Sad – Beograd.
Na drumskom Koridoru 10, koji u dužini od oko 800 kilometara prolazi kroz Srbiju, za više od pet decenija završeno je 500 kilometara punog profila autoputa, zatim 178 kilometara poluatoputa, dok je ostatak trase „pokriven“ sa dvije trake. U mandatu ove vlade do sada je završeno oko 60 kilometara, ali ne punog profila već uglavnom poluatoputa.
Učinkom na terenu u prošloj godini država ne može da se pohvali, jer je u saobraćaj puštena samo obilaznica oko Novog Sada u dužini od 12,5 kilometara. Lani su započeti radovi na izgradnji ukupno 150 kilometara Koridora 10, što je polovina od ukupne dužine neizgrađene trase kroz Srbiju.
Ukoliko se završi i usvoji projektna dokumentacija, u ovoj godini preduzeće „Koridori Srbije“ planira otvaranje gradilišta Prosek – Crvena Reka, Crvena Reka – Čiflik i Čiflik – Pirot, kao i na tunelima na obilaznici oko Dimitrovgrada. Nakon dobijanja saglasnosti kreditora Svjetske banke na nacrt konkursne dokumentacije stiču se uslovi za raspisivanje tendera, a onda i na proljeće otvaranje radova na dionicama Grabovnica – Grdelica i Vladičin Han – Donji Neradovac.
Preostali tenderi (Grdelica – Vladičin Han, Srpska kuća – Levosoje) biće raspisani tokom proljeća 2011. godine. Na obilaznici oko Beograda na proljeće počinju radovi na petlji Batajnica i trasi između Batajnice i Dobanovaca. Očekuje se i nastavak radova na tunelu Straževica, a tokom godine biće započeto i izvođenje radova na izgradnji mostova na sektoru Orlovača – tunel Straževica, kao i nastavak aktivnosti na dionici Straževica – Bubanj Potok.
Beška
I most kod Beške zvani „Skadar na Bojani“ trebalo bi da bude završen ove godine. Novi most, koji se nalazi na sjevernom kraku Koridora 10, biće isti kao postojeći pored koga se gradi i imaće dužinu od 2,2 kilometra. Beška je trenutno najduži most koji se gradi u Evropi. Novosti