BEOGRAD, Za eksproprijaciju parcela, kojima će se protezati trase četiri dionice koridora 10 i 11 potrebno je 3,6 milijardi dinara, ali tog novca u kasama preduzeća “Putevi Srbije” i “Koridori Srbije” još nema.
Ministarstvo finansija je krajem februara obezbijedilo 350 miliona dinara za “oduzeto” zemljište i taj iznos je isplaćen vlasnicima. U međuvremenu, kroz nove eksproprisane parcele, dug prema vlasnicima je ponovo narastao na oko 350 miliona dinara. Nezvanično saznajemo da će uskoro Ministarstvo naći rješenje za još oko 200 miliona dinara. Zastoj u isplati, tvrde nadležni, neće ugroziti rokove izgradnje na najvažnijim putnim pravcima.
– Troškovi izgradnje autoputeva pokrivaju se iz kredita, a obaveze države su samo projektovanje i eksproprijacija – kaže za “Novosti” Goran Tomić, direktor sektora za pravne poslove u “Putevima Srbije”.
– Novac za eksproprijaciju za ovu godinu, međutim, još nije obezbjeđen. Postupak “oduzimanja” se trenutno sprovodi za zemljište čija se vrijednost procjenjuje na oko dvije milijarde dinara. Na dijelovima trase gdje je eksproprijacija završena, probili smo rok za isplatu naknade. Po sporazumu o naknadi za eksproprisanu nepokretnost dužni smo da u roku od 15 dana izmirimo obaveze prema vlasnicima parcela. Do ove godine naknade smo isplaćivali i u roku od sedam dana. Nažalost, sada imamo problem.
Eksproprijacija na Koridoru 10 nije završena za dionice Gornje polje – Caričina dolina u dužini od 12 kilometara i Caričina dolina – Vladičin Han u dužini od 14 kilometara. “Putevi Srbije” zaduženi su i za eksprorpijaciju dionice autoputa Beograd – južni Jadran od Obrenovca do Uba u dužini od 25 kilometara, dok je u nadležnosti “Koridora Srbije” dio od Ljiga do Preljine u dužini od oko 40 kilometara.
Hronično
– Uvijek su po pitanju eksproprijacije bili problematični prvi mjeseci godine dok se programi ne usklade sa budžetom – kažu u “Koridorima Srbije”. – Tačno je da smo početkom godine imali zastoj u isplatama, ali sada taj postupak teče. Mi smo započeli eksproprijaciju na dijelu od Takova do Preljine i prema procjenama, potrebno je oko 500 miliona dinara, a do sada je isplaćeno 10 miliona. Novosti