SARAJEVO, Svako preduzeće u BiH konstantno bi trebalo da radi na povećanju vrijednosti, tako što će odrediti zadatke i voditi računa o tome na koji način donosi odluke, izjavila je danas direktor Sektora za edukaciju pri Spoljnotrgovinskoj komori BiH Elma Kovačević Bajtal.
Na seminaru o temi “Kako povećati vrijednost preduzeća”, koji su u Sarajevu organizovali Spoljnotrgovinska komora BiH i Evropska banka za obnovu i razvoj /EBRD/, Baktalova je istakla da bi svako preduzeće trebalo da ima i alternativu kada je riječ o poslovanju, a da pri tome vodi računa da preuzme aktivnosti na vrijeme i da se odnosi sa pažnjom na moguće rizike.
Kemal Sikirić, predavač na seminaru i partner u konsultanstkoj firmi “Esendent kapital advajzors” /Ascendant Capital Advisors/, rekao je da se za povećanje vrijednosti preduzeća neophodno fokusirati na rad unutar firme, te na profitabilnost i na prihode.
“To je vrlo jednostavno, međutim, fokusirati se na izgradnju menadžmenta, praćenje industrije u kojoj se nalazite, izaći iz okvira lokalnih ili regionalnih tržišta, ući na svjetska tržišta, vidjeti koje su najbolje prakse, stvari su koje dugoročno povećavaju vrijednost, međutim, njihov efekat se ne vidi odmah”, istakao je Sikirić.
Prema njegovim riječima, bitna stvar je izgradnja srednjeg menadžmenta, jer bez njega firma ima ograničenja, a ta situacija postaje destruktivna. “Ne radi se samo o profitu i prihodu, oni su uzroci i posljedice”, istakao je Sikirić.
Predstavnik EBRD-a Zihrija Hasović rekao je da je današnji seminar organizovan u okviru programa “Podrška konkurentnosti malih i srednjih preduzeća”, koji finansira EU, a realizuje EBRD.
“Unutar tog programa nudimo podršku preduzećima u obezbjeđivanju konsultantskih savjetodavnih usluga ka unapređenju poslovanja, a jedna od aktivnosti je edukacija konsultanata ili menadžera, odnosno podizanje njihovih kapaciteta na unapređenju poslovanja tih preduzeća”, naveo je Hasović.
On je podsjetio da preduzetnici u BiH stalno govore o traženju strateških partnera, o pokušaju da internacionalizuju svoj biznis, te napomenuo da se kroz ovaj seminar preduzetnicima može pojasniti šta je stvarna vrijednost i koji su faktori za rast vrijednosti preduzeća, kako bi dugoročno uticali na performanse svojih preduzeća. Srna