BANJALUKA, Kompanije u BiH su uglavnom društveno neodgovorne, smatra 58 odsto predstavnika firmi koje su učestvovali u istraživanju agencija PRIME Communications o društveno odgovornom poslovanju u BiH koje je prezentovano na trećem Sarajevo PR Open-u, konferenciji o odnosima s javnošću. Da kompanije uopšte nisu društvene odgovorne smatra 13 odsto ispitanika, dok 29 odsto tvrdi da su uglavnom društveno odgovorne.
Predstavnici kompanije (92%) rekli su da je društveno odgovorno poslovanje uvršteno u godišnje planove njihovih kompanija, međutim njih 87,5 % dodaje da su kompanije u BiH okupirane drugim prioritetima i da će mnogo više vremena trebati da društveno odgovorno poslovanje zauzme značajno mjesto u BiH.
U istraživanju je učestvovalo više od 30 predstavnika uglednih kompanija kao što su Mercator, P&G, Bosnalijek, FDS, ASA Prevent, Pro Credit bank, UniCredit bank, Violeta, Podravka, OMV, BBI, Via media, Posao.ba i mnoge druge.
Istraživanje je sprovedeno i sa više od trideset novinara iz medijskih kuća sa cijele teritorije BiH.
Kao društveno najodgovornije kompanije novinari su prepoznali Hypo Alpe Adria Group, HT Eronet i BH Telecom, slijede Bosnalijek, P&G i Avon. Za predstavnike kompanija društveno najodgovorniji su Fabrika duhana Sarajevo, BH Telecom i Bosnalijek, ali su pri vrhu spiska i M-tel, Raiffeisen banka i Podravka.
„Istraživanje je urađeno sa predstavnicima kompanija u BiH i sa novinarima sa ciljem da se utvrdi da li kompanije u BiH strateški planiraju društveno odgovorno poslovanje, da li odvajaju budžete za društveno odgovorne akcije, koje segmente naročito podržavaju i da li imaju dobre odnose sa predstavnicima medija u komuniciranju društveno odgovornih aktivnosti. Dobiveni podaci će svakako biti dobra polazišta za predstavnike kompanija u BiH za razvijanje strategija DOP-a u budućnosti, kao i podsticaj za druge kompanije da se u ovom segmentu što više aktiviraju“, istakla je Lejla Brčaninović, PR direktor agencije PRIME Communications.
Za novinare su primjeri u društveno odgovornom poslovanju one kompanije koje su odgovorne prema zaposlenicima, zatim one koje imaju kvalitetne proizvode i koje posluju u skladu sa korporativnim načelima. Po mišljenju novinara kompanije bi trebale ulagati najviše u obrazovanje, zatim u rješavanje socijalnih problema i ekologiju.
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
A naziv preduzeća koja su manje odgovorna ili neodgovorna? (: