NJUJORK, Profit i prihodi američkog proizvođača bezalkoholnih pića Koka-Kole potonuli su u trećem poslovnom kvartalu.
To je rezultat prije svega jednokratnih troškova povezanih sa programom rezanja troškova u kompaniji, kao i snažnog dolara.
Proizvođač “sprajta” i “fante” navodi da je ukupan globalni obim prodaje porastao tri odsto u trećem kvartalu, pri čemu je prodaja negaziranih pića porasla šest odsto, a gaziranih dva odsto, prenosi agencija AP.
U Sjevernoj Americi, obim prodaje gaziranih pića je pao, a negaziranih porastao sedam odsto. Kao i u slučaju rivalske kompanije Pepsi, obim prodaje Koka-Kole podstiču negazirana pića, poput flaširane vode i čajeva.
U tri mjeseca zaključno sa 2. oktobrom, Koka-Kola je zaradila 1,45 milijardi dolara ili 33 centa po akciji, a ne računajući jednokratne troškove, kompanija je zaradila 51 cent po akciji, peni iznad očekivanja analitičara sa Volstrita.
Ukupni prihodi dostigli su 11,43 milijarde dolara u odnosu na 11,61 milijardu, koliko su prognozirali analitičari.
Akcije Koka-Kole pale su u sredu dva odsto na 41,45 dolara. Tanjug