NJUJORK, Različiti su povodi i načini da se zaposlenom uruči otkaz.
Ovaj posao neko mora da obavi i sigurno je najnepopularnija „aktivnost“ u bilo kom kolektivu.
Sa četrdeset godina radnog iskustva u vođenju kompanija Američki biznismen Hauard Tulman je održao predavanja o tri osnovna razloga zbog kojih svaki zaposleni zaslužuje otkaz.
Tulman kompaniju posmatra kao porodicu prijatelja i „tijesnu“ zajednicu u kojoj lideri često nisu omiljeni i popularni, ali to je funkcija koja podrazumijeva i ovakav negativan imidž. Dakle, koga misli da treba otpustiti ODMAH:
Bez zalaganja i bez srca. Treba otpustiti svakog koga nije briga i ko se ne trudi. Ovo su opasne karakteristike zaposlenog i sa njima će posao uvijek teško ići.
Sav trud bez rezultata. Ima zaposlenih koji daju sve od sebe, ali ne mogu da obavljaju šta se od njih traži. Iskreni su, ali nesposobni, kaže Tulman. Kada se ovakvim zaposlenima daje otkaz, treba biti otvoren i iskreno iznijeti razloge.
Neprilagođeni. Ima zaposlenih koji daju odlične rezultate i koji se trude, koji su predani, ali se ne uklapaju u „internu kulturu“. U kompanijama u kojima je radio i koje je osnovao Truman kaže da je uvijek bila prisutna atmosfera teškog rada i zdrave doze paranoje. Ovdje se ne uklapaju zaposleni koji nisu zaraženi dozom „poslovnog ludila“, koji su pasivni i opušteni.
Tulman tvrdi da nemate mnogo izbora – ili ćete imati firmu koja ne valja i koja je „jadna“ jer nemate hrabrosti da dajete otkaze, ili ćete pojedince učiniti „jadnim“ uručujući im otkaz. Bizlife, S media
2 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Ranka, budi se, kakvo je ovo Ludilo??
@sudija!
Ne vidim ”razloga”, da Ranka treba da se ”budi”!