BANJALUKA, Agencija za posredničke, informatičke i finansijske usluge /APIF/ Banjaluka upozorila je da su 2 483 pravna subjekta, koja ovoj agenciji nisu predala finansijski izvještaj za 2009. godinu, obavezna da to učine ili će im u suprotnom biti izrečena zakonska kazna.
U saopštenju se dodaje da su od 2 483 pravna subjekta, 1 554 zajednice etažnih vlasnika, 586 udruženja građana, dok preostali broj čine preduzeća čiji udio u ukupnim finansijskim aktivnostima u RS nema bitan značaj.
“Utvrđeno je da se u najvećem broju radi o subjektima koji iz raznih razloga ne podliježu obavezi podnošenja finansijskog izvještaja, a riječ je o pravnim licima sa sjedištem van Republike Srpske, budžetskim korisnicima i pravnim licima koja nemaju finansijskih aktivnosti zbog blokade, stečaja i sličnih razloga”, navodi se u saopštenju direktora APIF-a Đorđa Mikeša.
U saopštenju se dodaje da je uočeno da zajednice etažnih vlasnika i udruženja građana nemaju dovoljno znanja o važnosti informacija iz njihovih izvještaja, zbog čega je APIF donio odluku da se formira posebni knjigovodstveni sektor, koji bi im pružio stručnu pomoć i knjigovodstvenu podršku.
“Ovaj servis APIF-a dostupan je u svim Poslovnim jedinicama APIF-a u RS”, dodaje se u saopštenju.
6 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Otkud sada da ZEV pravi ZR.Mora da su u APIF-u planirali povećanje plata, pa sad gledaju gdje da se namire.
Ako će oni u APIF-u voditi za račun ZEV-a besplatno knjigovodstvo i uzimati ZR bez naplate, pristajemo da im predamo svu dokumentaciju.
Šta će raditi sa onima koji se nisu registrovali kao ZEV, a puno ih je.
Ovog direktora Mikeša treba tužiti što plaši
narod.
Ima li neko informacije iz APIFA šta se dešava po pitanju knjigovodstva i sacinjavanja završih računa zajednica etaznih vlasnika. Od kada postoji obaveza ZEV da predaje APIFU završni racun.
Najbolje je ne osnovati ZEV. Onda bi trebala opstina da postavi upravnika sto je dobro , ali oni tome sigurno nisu dorasli i nece. Sto se tice tretiranja ZEV-a kao firme i predaje zavrsnog racuna, to su gluposti, jer mi sigurno NISMO FIRMA. Za preregistraciju lica za zastupanje trebaju potpuno novi papiri kao da je nanovo registracija ZEV-a, a to nije propisano zakonom, a i kosta. Sto se tice zavrsnog racuna formulare(masu njih) ima samo Savez racunovodja, koji je nevladina organizacija, ali im neko nabija pare u dzep(15 KM). To je jedno brdo papira, a zbog svega dvije stavke.Kad to popunite, tek onda Vam u APIFU i oni daju jos formulara.ZR mora potpisati sertifikovani knjigovodja(opet kursisti Saveza racunovodja), a ne moze , npr.fakultetski obrazovan knjigovodja koji je ekspert za knjigovodstvo.Predaja kosta 40 KM, za sada. Racunovodje uzimaju 200-300 KM, sto za nasu ZEV koja skupi 500 KM godisnje, zajedno sa provizijama banke, predstavlja preveliki trosak.Zato je najbolje za male zajednice u starim zgradama nemati ZEV.Niko ne moze natjerati stanara da bude predsjednik(a niko i nece i nije kvalifikovan, ili nema vremena), pa se tako i zakonski ne mora organizovati, a bez toga nema ni ZEV-a. Drzava ne pomaze nista, samo uzima novac, a nece npr. da skinu kancerogeni salonit sa krova koji su oni postavili.Takodje, ne znam kako je to komunalna policija nadlezna za odnose u zgradi, kad je njihova duznost odrzavanje dalje od zgrade. Opet ima prava na mojoj licnoj svojini, a bez ikakvih odgovornosti.Na svojoj privatnoj svojini , sa parama od plate, trebalo bi da mogu da radim sta god hocu, a bez tendera,firmi , placanja PDV-a i slicno, ako ne ometam nikoga ili ne mijenjam gabarite zgrade.
Moj prijedlog je da se drzavi besplatno( ili za 10 KM) podnese izvjestaj o poslovanju ZEV-a , koji ne smije imati vise o dvije do tri stavke(prihodi i rashodi) , a koji se sastoji od jednog papira koji moze popuniti svako imalo pismen.
Drzava bi morala imati neki sistem kreditiranja ZEV-a, sa malom ili nikakvom kamatom, posto se neke popravke naizgled sitne(npr.krov) ne mogu vrsiti djelimicno. Takodje, ukoliko stanar trazi od opstine da se izvrse radovi hitnih intervencija(npr. curenje vode u posebne i zajednicke prostorije), oni bi to trebalo i da urade po Zakonu, a ne da kazu da nisu dorasli tome.Ovo u slucajevima gdje zajednica objektivno ne moze da se organizuje(npr, niko nece da bude predsjednik, vecina stanova se izdaje, pa su vlasnici nedostupni i sl.). Ja sam jedini pristao da budem predsjednik Skupstine ZEV-a , ali kad sam vidio kroz kakva maltretiranja moram da prodjem, u toku godine dacu ostavku,
ZEV kao pravno lice duzno je da vodi poslovne knjige i da preda zavrsni obracun u APIF, mi smo u svojoj zajednici to uradili na nacin da smo se povezali sa Zevservisom (www.zevservis.com) koji nam jako povoljno vodi poslovne knjige, radi mjesecne obracune,cak nam svakog mjeseca u sanduce dodje koverta sa racunom i popunjenom uplatnicom,sve sto trebamo jeste da odnesemo racun u banku i platimo na racun Zajednice,a sa tog racuna se izmiruju obeveze ZEV-a prema trecim licima…A najbolje od svega sto nam ovaj servis besplatno radi zavrsni obracun s obzirom da nam vodi poslovne knjige, tako da ustedimo jer ne dajemo nekom da nam radi zavrsne obracune za velike pare…
odlični komentari od Djure i Opet Djure