VAŠINGTON, Na internetsku kupovinu u SAD otpada deset odsto maloprodaje, pa se tradicionalne prodavnice trude da zadrže mušterije.
Kupovina putem interneta u novembru i decembru premašila je rekorde – 57 odsto Amerikanaca tako je kupilo najmanje jedan artikal!
Tradicionalne prodavnice strahuju da će im internet smanjiti tržište. Stručnjaci iz oblasti marketinga navode da će se uskoro putem interneta prodavati sve što se na taj način može prodati.
Izuzetak će biti prodavnice u kojima se kupuje odjeća koju kupci žele najprije da probaju, kao i artikli nepogodni za dostavljanje poštom.
Neke prodavnice privlače kupce time što na licu mjesta sklapaju ili popravljaju kompjutere i slične uređaje. Prodavnice obezbjeđuju dodir sa ljudima, što neki kupci vole.
Prednost klasičnih prodavnica je u tome što često mogu brže da isporuče robu. Pametni trgovci koriste radnje da usmjere kupce prema internetu, a internet da usmjere kupce prema radnjama.
Ali, prodaja putem interneta znači ogroman promet za kompanije zbog dostavljanja pošiljki.
Stručnjaci kažu da pristupačnost internetu i “pametnim telefonima” znači da će elektronska kupovina nastaviti da “raste”, kako u SAD tako i drugdje u svijetu – navodi “Glas Amerike”.