PEKING, Luksuzna roba uvijek ima svoje kupce, jer u vrijeme kriza novčanik “običnog” čovjeka je sve tanji, pa mu preostaje malo novca za “obične” stvari. A, oni koji kupuju luksuzno – uvijek imaju. Upravo takvih je sve više u Kini.
U vrijeme krize luksuzna roba se mnogo bolje prodaje nego stvari normalnih cijena. Ipak mnogi u Evropi su malo stegli svoj prada ili armani kaiš.
Sa druge strane, na Dalekom istoku sve je više bogataša koji kupuju i ne pitaju šta košta – nakit, automobili, garderoba – sve ide ko alva!
Na koktelu kod italijanskog modnog dizajnera Zenje okupili su se mladi bogati Šangajci. Zenja je prvi butik u Kini otvorio još prije 19 godina.
“To je u ono vrijeme bilo hrabro. I bilo je ispravno. Godišnje imamo povećanje biznisa za 30 odsto”, izjavio je Gildo Zenja.
Kina nije samo za Zenju najvažnije tržište. Kinezi na luksuz potroše devet milijardi evra godišnje. Najviše prodavnica ima u glavnom gradu Pekingu i u gradovima na obali, kao što su Šangaj i Šenzen. Ali to bi uskoro moglo da se promijeni.
“Najbrži rast bilježe mjesta kao što su Šengdu, Harbin, Dalijan… Potrošači u tim gradovima imaju veoma visoke plate koje strahovito rastu. Osim toga, tu žive mnogi novi kineski milijarderi”, dodao je Zenja.
Ti novi kineski bogataši u zemlji osmijeha su vrlo često mladi. Na primjer kupac mercedesa u Kini je u prosjeku star samo 39 godina. Radi poređenja – kupac u SAD mora da štedi još 14 godina, i tek sa 53 godine, u prosjeku, može da ostvari san o luksuznom njemačkom automobilu.
Među “običnim” stvarima, pored automobila, veliku prođu imaju skupocjene slike, satovi, antikviteti, nakit, odjeća, obuća, putovanja…
Jedino na šta se listom žale svi oni koji imaju basnoslovna primanja jeste nedostatak vremena – većina njih radi gotovo bez slobodnog dana – sedam dana u nedjelji – i nema dovoljno vremena da potroši sav taj novac.Deutsche Welle