ŠANGAJ, Kina bi ove godine mogla preteći Njemačku na mjestu drugog najvećeg tržišta luksuznih automobila, na kome sada dominira Amerika.
Rast Kine dolazi zahvaljujući sve većoj tražnji za dvije robne marke koje se bore za lidersku poziciju u toj kategoriji – BMW i Audi.
Broj luksuznih automobila prodatih u Kini najvjerovatnije će porasti 39 odsto na 939.000 komada u 2011, čime će nadmašiti brojku od 914.000 vozila koliko će, kako se očekuje, biti isporučeno u Njemačkoj.
Prodaja skupih premijum kola mogla bi porasti u Kini 16 odsto iduće godine, čime će nadmašiti očekivanu stopu rasta u Njemačkoj od 4,4 odsto.
Najveći svjetski proizvođači luksuznih atomobila, kompanija BMW, Dajmlerova filijala Mercedes-Benc i Folksavgenova filijala Audi, najviše računaju na rast prodaje u Kini i SAD u narednoj godini, budući da ekonomisti procjenjuju da će Evropa biti u recesiji u prvoj polovini 2012.
Povećanje bogatstva kineskih potrošča, kako se navodi, podstaklo je tražnju za luksuznim automobilima, mada se ukupno auto tržište postepeno hladi.
Sva tri proizvođača luksuznih kola zabilježila su rekordnu prodaju u Kini u novembru. Audi je skočio za 69 odsto u odnosu na prošlu godinu, BMW za 9,8, a Merecedes 24 odsto.
Kompanija Audi, lider prodaje luksuznih kola u Kini, očekuje da će zahvaljujući tom tržištu ostvariti cilj i nadmašiti BMW na mjestu svjetskog lidera u prodaji skupih kola u 2015. godni.
U nastojanju da povećaju rast u Kini, BMW, Dajmler i Audi planiraju da ograniče broj dana odmora, drugu godinu zaredom. BMW i Mercedes-Benc će zatvoriti većinu fabrika samo na jednu sedmicu između Božića i Nove godine, a Audi planira obustavljanje proizvodnje u evropskim pogonima na dvije nedjelje.
Popusti i do 39 odsto
Procjenjuje se da će izdvajanja za luksuznom robom u Kini dostići nivo od 14 milijardi dolara u 2011, 82 odsto više nego 2005. Da bi podstakli potražnju, dileri BMW-a i Mercedesa prošlog mjeseca su u Kini ponudili popuste koji dostižu i do 39 odsto. Tanjug