PARIZ, Prodaja francuskog konjaka u sezoni 2013/2014. opala je 6,7 odsto količinski i 10,2 odsto vrijednosno, uglavnom zbog pada izvoza u Kinu, objavilo je francusko Nacionalno udruženje proizvođača konjaka (BNIC).
U saopštenju se precizira da je u periodu od avgusta 2013. do avgusta 2014. isporučeno 155,5 miliona boca ili 435.358 hektolitara konjaka, uz prihode koji su ipak prešli 2,2 milijarde evra, i to već treću godinu zaredom, prenosi AFP.
Najnoviji pad prodaje ovog žestokog pića, istorijski dobro pozicioniranog na stranom tržištu, uslijedio je poslije tri rekordne sezone, ističu u BNIC-u.
Prema podacima ovog udruženja, prodaja je sačuvala odličnu dinamiku u regionu SAD, Kanade i Meksika, uz rast od šest odsto u obimu i tri odsto u vrijednosti, a najbolji rezultati ostvareni su na tržištu SAD, gdje je zabilježena najveća količinska prodaja ovog pića (54,1 milion boca u posmatranom periodu).
Suprotno, prodaja na Dalekom Istoku (Jugoistočna Azija, Kina, Japan) smanjena je količinski 20,9 odsto, a vrijednosno 19,1 odsto, uglavnom usljed osjetnog pada prodaje na kineskom tržištu, zbog antikorupcijskih mjera koje je vlada u Pekingu uvela krajem 2012. godine.
Ipak, isporuke u Aziju i dalje su značajne, te je u sezoni 2013/2014. na ovo tržište isporučeno 49,2 miliona boca, a prihodi od prodaje vrijedili su skoro milijardu evra.
Prodaja ovog čuvenog francuskog pića opala je i u Evropi (4,7 odsto u obimu i 11,7 odsto vrijednosno), a prodato je 41 milion boca, pri čemu je u Istočnoj Evropi zabilježen rast od 4,4 odsto u obimu prodaje.
Isporuke u ostatak svijeta porasle su 9,3 odsto. Na afrički kontinent isporučeno je 16,9 odsto više boca, što je vrijednosni rast od 20,1 odsto u odnosu na sezonu 2012/2013. Tanjug