Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Još 13 miliona za brčanski „Skadar na Bojani“

    19. Decembra 2025. — 14:30

    Obrenka Slijepčević spasava Nikolinu Šljivić

    19. Decembra 2025. — 13:53

    Sud odbio prigovore na sukob interesa u stečaju “Nove Borje”

    19. Decembra 2025. — 13:22

    U BiH ugašeno još 35 firmi, devet iz Srpske (SPISAK)

    19. Decembra 2025. — 12:02
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Isporučili benzin prvi put posle tri decenije

    19. Decembra 2025. — 12:04

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03

    Vlada ponovo dodjeljuje koncesiju za VE Trusinu kako bi izbjegla arbitražu

    18. Decembra 2025. — 14:53

    Saudijski “Midad” vodeći kandidat za kupovinu “Lukoila”

    17. Decembra 2025. — 09:29

    Banka Francuske podigla prognozu ekonomskog rasta uprkos političkoj nestabilnosti

    19. Decembra 2025. — 13:32

    Minimalna plata u FBiH mogla bi porasti za 2,7 odsto

    18. Decembra 2025. — 16:18

    Banka skupila podatke 430.000 klijenata i kažnjena sa 1,5 miliona evra

    18. Decembra 2025. — 14:47

    Šta znači uvođenje otvorenog bankarstva u Srpskoj

    18. Decembra 2025. — 13:47

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Ryanair širi mrežu u Hrvatskoj, smanjuje letove u regionu

    18. Decembra 2025. — 11:53

    Koliko turističkih vaučera je iskorišteno u Republici Srpskoj, kad nas očekuju novi

    15. Decembra 2025. — 08:58

    Šulić: Očekuje se rekordna zimska sezona

    12. Decembra 2025. — 08:36

    Wizz Air otvara bazu u Tuzli, ali bez najvažnije linije – iako je za nju dobio novac

    11. Decembra 2025. — 07:39

    Isporučili benzin prvi put posle tri decenije

    19. Decembra 2025. — 12:04

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03

    Problem tekstilne industrije nije tržište, već manjak kadra

    19. Decembra 2025. — 07:41

    Vlada ponovo dodjeljuje koncesiju za VE Trusinu kako bi izbjegla arbitražu

    18. Decembra 2025. — 14:53
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Banka skupila podatke 430.000 klijenata i kažnjena sa 1,5 miliona evra

    18. Decembra 2025. — 14:47

    Kušnerov fond se nakon “Generalštaba” povlači i iz “Warner Brosa”

    18. Decembra 2025. — 13:12

    Mask “težak” 677 milijardi dolara

    16. Decembra 2025. — 09:06

    ChatGPT godišnje troši više struje nego cijela Slovenija

    15. Decembra 2025. — 16:03

    Cijene nafte, zlata i pšenice u padu

    19. Decembra 2025. — 11:13

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03

    Wall Street: S&P 500 prekinuo četverodnevni negativni niz

    19. Decembra 2025. — 08:16

    ECB meće mijenjati kamatne stope do 2027. godine

    18. Decembra 2025. — 15:39
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Kinezi dali ponudu koja se ne odbija

Kinezi dali ponudu koja se ne odbija

adminadmin28. Januara 2013. — 06:30Nema komentara4 minute čitanja

crnogorska flotaPODGORICA, Odluka da se u vrijeme globalne krize krene sa obnavljanjem flote, samo na prvi pogled može da izgleda nelogično. Činjenica je da je upravo zbog krize uslijedio pad cijena u brodogradnji, pa je Crnogorska plovidba iskoristila tu pogodnost, i uz saglasnost Ministarstva saobraćaja i pomorstva Crne Gore ugovorila nabavku novih brodova.

„Globalna ekonomska kriza uticala je i na cijene u novogradnji, pa smo procjenili da je sada pravi trenutak za kupovinu brodova i obnovu flote. Kriza je uticala i na cijene vozarina i najamnina, ali je crnogorska kompanija oba broda iznajmila, riječ je o tajm čarteru, turskoj kompaniji Si pionir i izmirila sve obaveze u skladu sa Ugovorom“, stoji u odgovoru Ministarstva saobraćaja i pomorstva Crne Gore.

Podsjećanja radi, Vlada Crne Gore je prije godinu dana za kompaniju Crnogorska plovidba iz Kotora nabavila brodove Kotor i 21. maj, po cijeni od 27.880.000 dolara po brodu, a potom je oba iznajmila. Brodovi nosivosti 35.000 tona prevoziće rasute terete, a kupljeni su u Kini. U Ministarstvu saobraćaja i pomorstva ističu da riječ o veoma povoljnom komercijalnom kreditu koji je Vlada Kine, 2008. godine, ponudila Vladi Crne Gore. Takvi krediti nude se, inače, prijateljskim zemljama i podrazumijeva angažovanje kineske privrede.

„Teške posljedice krize koja nije zaobišla ni brodarstvo, a posebno je izražena u sektoru brodogradnje, rezultovali su potrebom kineske strane da obezbijedi uslove za upošljavanje brodograditeljskih kapaciteta, a naš je interes bio revitalizacija pomorske flote“, kažu u Ministarstvu saobraćaja i pomorstva Crne Gore.

Kompanija Crnogorska plovidba, koja je osnovana 2004. godine, u svojoj floti sada ima samo ova dva nova broda, ali se, sudeći prema najavama menadžmenta, neće na tome stati. I druga crnogorska pomorska kompanija – Barska plovidba, čiji je većinski vlasnik takođe država, u svom vlasništvu ima dva broda, ali za razliku od kotorske firme čiji su brodovi prekookeanski i novi, flotu BP čine dva stara feribota koja saobraćaju na kratkim relacijama, tačnije do susjedne Italije, odnosno do Barija i Ankone.

Ohrabruje podatak da je i za Barsku plovidbu ugovorena kupovina dva velika broda. Kako nam je saopšteno iz Ministarstva saobraćaja, riječ je o brodovima za prevoz rasutih tereta i iste su nosivosti kao i brodovi Crnogorske plovidbe. Sličnost se ogleda i u tome što su i ovi brodovi naručeni kod istih kineskih brodograditelja, ali po još povoljnijim kreditnim uslovima. Osim toga, znatno su jeftiniji – oba će koštati 46.400.000 dolara.

I dok se nekada moćna crnogorska trgovačka flota, koja je devedesetih godina prošlog vijeka brojala više od 40 brodova, sporo obnavlja, crnogorski pomorci, inače prepoznati kao stručan i pouzdan kadar, nastavljaju da plove na brodovima svjetskih kompanija i uglavnom lako dolaze do posla. U ovom trenutku u Crnoj Gori registrovano je više od 4.000 školovanih pomoraca.

Taj podatak ne iznenađuje ako se zna da Crna Gora ima dugu tradiciju u školovanju pomoraca s obzirom na to da je još 1850. godine u Kotoru otvorena Nautička škola, da bi 1959. godine, takođe u Kotoru, bila otvorena Viša pomorska škola, koja je kasnije prerasla u fakultet. Da crnogorski pomorci, uprkos krizi, nemaju većih problema prilikom zapošljavanja, potvrđuje i Lado Vukovič, kapetan duge plovidbe i član Udruženja pomorskih kapetana. On je za Danas izjavio da su crnogorski pomorski kapetani na cijeni iako se mnogo toga promijenilo, pa i kada je riječ o visinama zarada. Ali osim što visina zarada, kako kapetana tako i ostalog brodskog osoblja, varira od kompanije do kompanije, naši pomorci suočeni su i sa problemom neisplaćivanja zarada. Sve češće se dešava da pomorci ostanu danima i mjesecima na brodu, usidreni u nekoj luci i prepušteni sami sebi, bez zarađenog novca.

Saša Milošević, predsjednik Sindikata pomoraca, koji funkcioniše u okviru Saveza sindikata Crne Gore, tvrdi da su crnogorski pomorci sindikalno dobro organizovani i uglavnom su zaštićeni od samovolje poslodavaca, bez obzira za koga rade i gdje se nalaze. On, međutim, ne isključuje i mogućnost zloupotreba, ali su to rjeđi slučajevi. „Svi naši pomorci su zaštićeni i mada smo mala zemlja, imamo svog predstavnika u Međunarodnom sindikatu pomoraca (IO ITF). Učestvovali smo i u formiranju Evropskog udruženja pomoraca, koje je osnovano 1999. godine. Crnogorski sindikat pomoraca broji oko 2.000 članova, uključujući i lučke radnike“, ističe za Danas Saša Milošević. Danas

crna gora flota globalna kriza novi brodovi plovidba
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakPovećanje kamata rizičan poduhvat
Sljedeći članak Najuspješnije banke u Rusiji i Turskoj

Povezani članci

NOVOSTI 03 minute čitanja

Minimalna plata u Federaciji BiH raste oko 2,7 odsto naredne godine

NOVOSTI 03 minute čitanja

“Slatka kriza” trese Evropu: Zatvaraju se šećerane širom EU

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Još 13 miliona za brčanski „Skadar na Bojani“

19. Decembra 2025. — 14:3002 minute čitanja

BRČKO – Vlada Brčko distrikta raspisala je tender za nastavak izgradnje Gradskog stadiona u Brčkom…

Obrenka Slijepčević spasava Nikolinu Šljivić

19. Decembra 2025. — 13:53

Sud odbio prigovore na sukob interesa u stečaju “Nove Borje”

19. Decembra 2025. — 13:22

U BiH ugašeno još 35 firmi, devet iz Srpske (SPISAK)

19. Decembra 2025. — 12:02

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.