PEKING, Kineski sajt “Alibaba”, čija je glavna djelatnost elektronska trgovina, preduzeće novi korak radi podsticanja prodaje na internetu, subvencionišući svoje prodavce da snize cijene ponuđenih proizvoda.
Najveća kineska kompanija za prodaju na internetu planira da potroši 300 miliona juana (47 miliona dolara) na ljetnju promociju robe, od prodaje ajfonova do televizora i klima uređaja preko svog “Tmall-a”, prenosi agencija ”Blumberg”.
Ovaj sajt, koji posluje slično kao kompanija “iBej”, odlučio je da subvencioniše ponude prodavaca.
“Oni posežu u sopstveni džep i pomažu klijentima da snize cijene kako bi ukrali korisnike usluga sajta “360 Buy.com”, rekao je Majkl Klendenin, generalni direktor istraživačke kompanije “Redtek advajzors”. “To je veoma agresivan potez”, smatra on.
Prema tom programu, koji je prvenstveno fokusiran na prodaju elektronskih uređaja, prodavci na “Tmall-u” se mogu mogu prijaviti za “Alibabine” subvencije kako bi ostvarili popust.
“Tmall” je u prvom ovogodišnjem kvartalu imao udio od 37 odsto u ukupnoj kineskoj elektronskoj trgovini, što je dvostruko više u odnosu na 17 odsto udjela kompanije “360 Buy.com”, prema istraživanju kompanije “Analajzis internešnel”.
“Alibaba je vjerovatno sada najbolje pozicionirana kompanija u ovoj oblasti”, rekao je Ben Kavender, analitičar iz kompanije “Čajna market risrč grup” u Šangaju.
“Kina ima više potrošača koji kupuju preko interneta od Sjedinjenih Američkih Država, a vrijednost tržišta elektronske trgovine bi se do 2015. mogla utrostručiti”, predviđa kompanija “Boston konsalting”. Tanjug