PEKING, Prema istraživanju američke konsultantske kuće B&C, trgovina preko interneta na kineskom tržištu mogla bi, po vrijednosti, da zauzme vodeće mjesto u svijetu, ispred onlajn trgovine u SAD.
Kako prenosi Rojters, očekuje se da u narednih 10 godina onlajn prodaja čini polovinu potrošnje kineskih domaćinstava, prema šest odsto koliko iznosi danas.
Kinesko tržište e-trgovine zabilježilo je rast od čak 71 odsto u prosjeku godišnje, u periodu od 2009. do 2012, dok je u istom periodu taj rast u Americi iznosio 13 odsto.
Ovakva promjena u ponašanju kineskih potrošača objašnjava se činjenicom da blizu polovine kineske populacije (1,3 milijarde stanovnika) koristi internet, a skoro 80 odsto njih posjeduje smartfon ili tablet.
Do 2015. prodaja preko interneta dostići će vrijednost od oko 3.300 milijardi juana (400 milijardi evra), navodi se u studiji.
Prošle godine, vrijednost e-trgovine u Kini iznosila je oko 212,4 milijarde dolara (159,3 milijarde evra), dok je u SAD bila 228,7 milijardi dolara. Tanjug